motor in depron model

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
S

SCRT Pilot

Guest
Hoi,

Ik ben een jet aan het tekenen, geïnspireerd door Steve Shumate, om van depron te maken. Omdat het toestel een nogal spitse achterzijde heeft wil ik de motor in het toestel positioneren en de as verlengen en net voor de prop een steunlagertje monteren.

Zijn hiervoor standaard delen te koop? Het gaat dan om een (flexibele) koppeling tussen de motor en de verlengas, een as, een lager passend om de as en een prophouder welke op de as gemonteerd kan worden. De ophanging teken ik zelf van een stukje triplex.

Bedankt.

Leo

Ben ik ook nieuwgierig naar - ik bouw een vliegende vleugel met duwschroef, en zou vanwege het zwaartepunt graag de motor wat naar voren zetten...

Waarom zou je met koppelstukjes gaan werken? Ik zou kijken wat de diameter van de as is, en dan van goed staal domweg een langere as maken. Scheelt je het maken van een koppelstuk en eventuele storingen daarvan. Bij praktisch al die motortjes is het asje makkelijk te vervangen, dus ook door domweg een langer asje..

Waarom zou je met koppelstukjes gaan werken? Ik zou kijken wat de diameter van de as is, en dan van goed staal domweg een langere as maken. Scheelt je het maken van een koppelstuk en eventuele storingen daarvan. Bij praktisch al die motortjes is het asje makkelijk te vervangen, dus ook door domweg een langer asje..

Ok, ik heb nog niet geïnvesteerd in hardware, ik wist niet dat de as makkelijk te vervangen is. Ik wil het eerst op papier in orde hebben voordat ik daar geld in steek. Niet altijd handig dus. Eens de diameter opmeten als ik weet welke motor er in moet en dan op zoek naar harde staaldraad.

Back