Motor in rook opgegaan..........

• Topicstarter Topicstarter T.C.
  • Startdatum Startdatum

Wie heeft er ook zijn moter al geupdate naar Brushless?

• Nee...

Votes: 0 0,0%
  • Nog niet...(geen geld...geen tijd)

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    318
T

T.C.

Guest
Gisteren de heli binnengehad Honey Bee King II :D , Accu geladen en eerst maar even indraaien :wink:
Toen maar even hooveren 8) en bij de derde acculading een heleboel rook :oops: en een nare brandlucht :roll: en een boel warmte :!:
Alles snel losgekoppeld en laten afkoelen en toen gedemonteerd :(
Nu is de bestelling al weer de deur uit :oops: Brushless motor + regelaar en 11T tandwiel en 2200 Mah Lipo :P
Was niet gepland en niet binnen budget maar anders kan ik niet spelen :mrgreen:
Hopelijk kan ik vrijdag weer vliegen :idea:

Ik vlieg eigenlijk alleen maar brushles. Wat je kan doen is de motor goed in laten lopen voor je hem zwaar gaat belasten. Dit verbeterd de levensduur en prestaties aanzienlijk. Toch wel belachelijk dat je iets koopt wat maar 3 vluchtjes werkt :?

Vandaag even contact gehad met de leverancier :wink:
Hij vond het ook niet normaal :D
Ik krijg 10 $ korting op de volgende bestelling :lol: aangezien ik al een vervangende brushless besteld had :o
Gelijk maar even een HH gyro besteld 8) :lol:
Dat probleem is dus ook weer opgelost :)
Moet ik eigenlijk die brushless motor ook in laten lopen :?
En wat betreft die accu lipo heeft die ook pas de maximale capaciteit na een aantal keren laden en ontladen :?

Nee het doel van het inlopen is dat de borstels mooi rond de ronding van de collector inslijten. Hierdoor is de contact weerstand een stuk minder zodat kans op doorbranden een stuk minder is.

Aangezien een brushless zoals het woord geen brushes (borstels) heeft, hoeft die ook niet ingelopen te worden. Een brushless motor gaat echt bij normaal gebruikt oneindig lang mee. Zolang je hem maar niet te heet stookt (of ernstig crasht natuurlijk). Het enige wat slijt zijn de lagers, en ik heb er nog nooit een kunnen verslijten.

Hallo Allemaal,

Ik heb ook de Esky King V2, gekocht voor mijn zoon.
Ik heb nog geen 10 vluchtjes gemaakt en ook bij mij is de motor al door gebrand.

Welke brushless motor + regelaar adviseren jullie ?

Ik heb al na gevraagd bij degeen waar ik de King gekocht heb maar daar is de motor momenteel niet leverbaar en hij heeft me nog steeds niet verteld over welke motor het nu gaat .

Verder is het een leuke Heli (voor dat geld). Wel heb ik (net als andere hier op het forum) wat problemen gehad met een driftend staartje. Dit nogal gevoelig voor het aantal toeren dat de heli draait.

Ik vlieg (vloog) zelf met een Vario X-treme en een Hirobo Shutlle ZXX. Deze hebben en aantal jaren op de kast gestaan maar door de King heb ik het Heli virus weer te pakken en denk dat ik zelf ook maar een electro heli moet gaan aanschaffen.

Dit zal dan wel een kwalitatief betere worden aangezien goedkoop meestal duurkoop is.
Is de Trex een goed alternatief ? Volgens de berichten die ik tot nu toe heb gelezen volgens mij wel.

Groet Tom

Back