Motor kapt ermee in vlucht (+filmpjes)

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
D

Duccan

Guest
Hey,

Ik vlieg met een MPX minimag. Vandaag toen ik aan het vliegen was viel mijn motor in een keer uit. Toen ik geland was en ernaar keek deed hij het weer. Dus ging nog een keer proberen. Toen viel de motor weer uit :? Landing was niet geslaagd :( . Kwam wat ruimte tekort en hek stond in de weg :oops: :( .

Zie 2 filmpjes. eent met geslaagde landing en eentje zonder geslaagde landing in beide filmpjes valt de motor uit.
Zie hier mijn site met de filmpjes http://www.putfile.com/cabbiee Hier staan 3 filmpjes op. Minimag crash1 is van een andere keer. Toen waren mijn rolroeren gereversed en hij ging stallen.
Dus minimag Crash2 en minimag flying zijn de filmpjes van vandaag.

Weet iemand waarom mijn motor uitvalt. Zou het misschien aan liggen dat de vorige keer mijn motor begon te roken. Nu heb ik een nieuwe motor, dus daar zou het niet aan liggen. Zou het dus aan mijn regelaar liggen??

Setup:
MPX Minimag
Hitec eclipse 7
gws 6 kanaals ontvanger
Ele 17A regelaar
fietsbel 1450KV
8x4 porp
towerpro servo'tjes
3S 1500 mAh 15/20C lipo

man lelijke crash was dat, niks aan je mini?
probleem ligt waarschijnlijk aan je regelaar of zo...
hopelijk kunnen anderen je meer helpen ;)

groeten, sam

nope, mn minimag is nog helemaal heel :D . Maar ik denk dat het aan mn regelaar ligt. Dus ik denk dat ik maar een nieuwe haal of heeft iemand andere ideeen??

Maar als ik mijn motor nu gewoon laat draaien zonder prop, gebeurt er nix. Maar in vlucht (Zoals in filmpje) valt hij uit. Heeel ergg vreemd :? :?

Nog wel dezelfde accu? Mischien is de accu wel stuk (stuk gegaan toen je motor begon te roken, veel te hoge stroom door heen gegaan???) en gaat ie gewoon in cut-off omdat de spanning te laag is.

Meestal kun je de motor herstarten door gas helemaal dicht te gooien, en weer open. Dan heb je nog net genoeg om met minimaal throttle terug te keren naar het veld en direct te landen. Als je de motor na herstarten weer helemaal open gooit gaat ie naturlijk gelijk weer in cut-off.

Aan de andere kant is je regelaar wel een beetje licht voor de setup.

Ik zie op aero-nuts een tabelletje voor een 1500Kv motor en daar adviseren ze maximaal 8x6 prop, en dan trekt ie al dik 17A. Met een 8x8 prop zal jouw motor dus nog wel wat meer trekken vermoed ik. Je accu zou er tegen moeten kunnen maar de regelaar niet. Kan ook een beveiliging in je regelaar zijn die het gas dicht gooit.

Ik zou dus een andere prop nemen een 8x4 of 7x5 of zo, en dan kijken wat iet doet. OF een andere regelaar nemen (25A)

Marco

Uhm...sorry ik had het verkeerd geschreven. Ik vlieg niet met een 8x8 prop maar met een 8x4. Dus daar zou het toch niet aan liggen. En over die accu....er hangt een lipo saver aan en begon niet te branden. Ik heb hem net gemeten en mijn accu zit gewoon nog helemaal vol. Maar met een 8x4 porp zou mijn regelaar dat toch makkelijk aan kunnen????

Wow shrijf ik een reply, hebben alweer 4 anderen gereageerd..

Ok, maar dat jou motor blijft draaien zonder prop bevestigd dat je regelaar te licht is voor die relatief zware 8x8 propellor. Als je een andere regelaar gaat halen, koop dan een 30A of 25A regelaar...maar andere prop is goedkoper denk ik :-) je hebt power zat zag ik wel.

Marco

Wartexx zei:
Los draadjes? ,kun je foto's maken van moter ophanging?

Uhm....nee, geen los draadje. Ik heb de motor en regelaar al uit mijn vliegtuig gehaald en als ik aan mijn draadjes rommel enzo dan blijft de motor het gewoon doen.
Jij hebt toch ook een minimag?? Nou...bij die orginele motor krijg je zo'n motor houder bij. Dat voorste plaatje heb ik vervangen door een houte plaatje en daar zit mn motor uit. Momenteel geen foto van omdat dat plankje door de crash is gebroken.

@Marco uit Hangar 5, nogmaals....ik vlieg met een 8x4 prop en niet met een 8x8.

Maar volgens mij ligt het aan mn regelaar. Dat hij te licht is, omdat ik nogal de neiging heb om de hele tijd volgas te vliegen (deed ik overigens ook) en dat mn regelaar dat niet aan kon.
Er staat wel op dat mijn regelaar 17A is, maar is dat dan continu of piek?? Want als het piek is, is het volgens mij te weinig.

Ik denk van wel dat mn regelaar stuk is. Maar kan die regelaar wel 14A aan?? Want op de site staat niet dat hij 17A continu of piek is. er staat gewoon dat hij 17A is. Maar als ik hem zonder prop vlieg dat doet hij het nog. Dus ik neem aan dat hij het niet aan kan.
Dan maar deze regelaar http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=165 Deze moet het zeker weten wel doen. Of niet??

Even van een andere bekeken.
Kan het filmpje niet zien.
Maar heeft je regelaar wel voldoende koeling.
Zou daar maar eens na kijken.

Han.

Han zei:
Even van een andere bekeken.
Kan het filmpje niet zien.
Maar heeft je regelaar wel voldoende koeling.
Zou daar maar eens na kijken.

Han.

Ja, de benaming waren niet goed. Ben nu bezig met uppen....dus ff geduld..

filmpjes zijn weer up hoor :P Als je je geluid een beetje hard aan het staan dan hoor je ook wanneer mijn motor uitvalt.

(sorry voor de slechte kwaliteit film en voor het slechte camera werk. Dit is mijn zus'ses camera en mag geen bandjes gebruiken, dus film op memory stick. En mn vriend kan gewoon niet filmen :P )

Jij hebt toch ook een minimag

ik heb er ook een hoor dus vragen welkom, maar een regelaar van 14 amps en een motor die 17 amps trekt is NIET goed.
meeste regelaars moeten minimum 2 of meer amps meer hebben dan de motor, is dat de eerste keer dat je daarzo met vliegt of had je er al eerder mee gevlogen maar nog niet gecrashed?

groeten

Dit is ongeveer de 1e keer dat ik er mee vloog. Ik heb een keer eerder gevlogen, maar kwam niet verder dan opstijgen. Ik trok hem over en stallde. Maar ik heb al een nieuwe regelaar besteld. Maar dat hij uitgerekend nu kapot gaat :evil: :evil: Het word de hele week lekker vliegweer en weinig wind en nu kan ik niet vliegen :cry: .
Maar echt kut dat hij ermee kapte toen mn vliegtuig richting mij vloog. Ik had geen genoeg power om nog een bocht te maken (dan zou hij waarschijnlijk gaan stallen) en teveel power om nog voor het hek te landen.

Het is wel anders om hoor.
Lezen Samuel.
En waarom altijd van die krapbemeten regelaars.

En hoe zit het nu met de koeling van de regelaar.
Dat is denk ik niet veel bij zo'n minimag.

Laat filmpjes maar zitten.
Zie alleen de eerste crash.
Tja wat moet ik daar van zeggen.
Een club zal niet gek zijn voor een paar vlieglessen.

Han.

ni mee inzitten ik zit al week en half te w8en op antenne dus kan ook ni vliegen.
nrml moest ie vorige week binnen komen maar mee de feestdagen zijn alle eerdere leveringen in vertraging dus jij gaat nu denkik tijdje mogen w8en hoor...
maja ik hoop dat ie zaterdag binnen is, heb men lipos al 10 dagen ni mer geladen, lader is stuk en die is ook nog ni binnen :roll:

greats :bye:

Ja maar de 1e crash was gewoon een stomme fout van me. De rolroeren stonden ook gereversed.

Back