Motor keuze mini excel?

Als de prijs op de tweede plaats komt zou ik persoonlijk voor een Hacker B40-10L met 5.2 vertraging en 14x7 prop gaan.
332 Watt (@28A) met een efficiency van 91 % en 4.53 min volgas (p-calc met 2400 cellen). Moet voldoende zijn om omhoog te komen dacht ik zo. :twisted: :lol:

Globaal komt het erop neer dat Hacker en Kontronik kwalitatief hetzelfde leveren, maar dat Hacker een breder assortiment aan motoren met verschillende windingen heeft, en zodoende beter kan worden afgestemd op een specifiek model.
Een ander groot voordeel is dat Hacker motoren ook bij hogere prestaties nog een hoog rendement hebben, (90-95%)
Een nadeel is dat ze iets zwaarder zijn dan Kontronik motoren.

Waarom ik persoonlijk - mocht de prijs geen rol spelen - dan ook voor Hacker zou gaan is gewoon het rendement bij hogere prestaties. Mega en Jeti (Kontronik ken ik niet echt) zitten altijd zo rond de 80-85% terwijl de Hackers hier duidelijk boven zitten. Alleen het prijsverschil met andere motoren is jammer genoeg nog aardig groot. :(

Wat efficientie betreft hoef je je bij Kontronik/Hacker geen zorgen te maken. Het prijsverschil is bij hoellein maar 20 euro. 139 tegen 129 voor de kontronik.

De Hacker B40-7L is vrijwel identiek aan de kontronik 480-42. Als het wat lichter moet is de hacker B40-10S ook wel een mooie.

Paul

Rendement van 110%? Wie gaf dat advies? Dan is hij/zij rijk! :D

Als regelaar voldoen tegenwoordig de meeste wel. Ik zelf heb een kontronik smile 40-6-12 en ben er wel tevreden over. Voor het volgende projekt ga ik een Hacker Master proberen. Op rcgroups.com veel goeds over gelezen. Bovendien zijn ze niet al te duur.

Paul

Bertus,

Je zit al zo'n beetje optimaal. Ik denk dat er weinig mensen zijn die iets beters kunnen verzinnen (ik niet).

:? hmm...dan heb ik kennelijk iets verkeerd gedaan. Sorry. :oops:
(Neemt niet weg dat het verder toch wel een leuke setup is. :lol:)

Bertus zei:
Paulraaf zei:
Rendement van 110%? Wie gaf dat advies? Dan is hij/zij rijk! :D

Paul

Jonathan.
332 watt en 28 ampere. is ongeveer 108 % rendement wel leuk.
Het ging over 10 cellen bij 30 ampere hou je meestal 1.1 volt per cel over.
dus 10 x 1.1 = 11 x 28 =308
332 - 308= 24 watt gratis getoverd

ff die rekensom, die klopt niet, jij zegt 10 x 1.1 = 11 x 28, dat klopt niet, het is 10 x 1.1 = 11 11 x 28 =308 ( dat heet brijen ;))

Back