Motor komt niet op toeren.

Luchtbellen in de slang is niet zo snel een teken van een lek in de tank, luchtbelletjes kunnen ook door vibraties op de tank komen, de tank moet eigenlijk niet goed vastgeschroefd worden maar een beetje losjes hangen zodat die de fibraties een beetje dempt.

Het zullen ook wel geen luchtbellen zijn geweest maar zoals TS zelf al heeft ondervonden meer plekken waar geen brandstof zit door geen goeie doorstroom.
Volgens mij heb je ook geen goeie doorstroom als je een lekke tank hebt.

Het zal nu zeker wel opgelost zijn nu er een goeie doorstroom is.

Wat mij betreft mag hier een slotje op.
Het probleem is opgelost.
Uiteindelijk bleek het een combinatie van fabrieksvuil en een te kleine doorstroomopening van de tank te zijn.
Nu nog even de fijnafstelling, maar da's geen probleem.

Iedereen die suggesties, tips en trucs heeft gegeven, bedankt daarvoor!

Groeten,

René

ik ga ook maar eens naar de openning kijken denk ik want ik heb dit probleem ook sinds hij afgesteld is op andere nitro misschien dat dat voor mij ook het probleem is .

ik ga ook maar eens naar de openning kijken denk ik want ik heb dit probleem ook sinds hij afgesteld is op andere nitro misschien dat dat voor mij ook het probleem is .

In jouw geval denk ik niet dat het aan de doorstroomopening ligt.
Tenminste, als ie eerder wel goed liep...
Heb je al eens een andere plug geprobeerd met die nieuwe nitro?

nee heb ik nog niet geprobeerd heeft die plug wat te maken met het door stromen van de brandstof dan ? maar zal er eens een andere plug in doen

Nee, dat heeft er inderdaad niets mee te maken, maar ik neem aan dat de auto met de vorige nitro wel goed liep?
En nu, nu je de nieuwe nitro gebruikt, niet meer.
Dat heeft dan niets met de doorstroming van de brandstof te maken maar meer met de afstelling van de carbuateur. Of het is een combinatie van de afstelling en gleoiplug.
Een beetje zoeken qua instellingen en gloeiplug.

nou het probleem is juist dat als ik blaas in het slangetje van de uitlaat de nitro wel naar het blok loopt en als hij draait de nitro ook gewoon naar het blok gaat.maar de nitro gaat niet naar het blok als ik em start met de vinger op de uitlaat en dat deed hij eerst wel altijd.

nou het probleem is juist dat als ik blaas in het slangetje van de uitlaat de nitro wel naar het blok loopt en als hij draait de nitro ook gewoon naar het blok gaat.maar de nitro gaat niet naar het blok als ik em start met de vinger op de uitlaat en dat deed hij eerst wel altijd.

Vuil in de carburateur misschien?
Het is mogelijk dat als er vuil in zit en je druk op het slangetje zet, je net genoeg druk opbouwt om hem aan de praat te krijgen.
Heb je een tank met pompje erop?
Dan zit er misschien (ook) vuil onder het pompje?

Zit er dan gewoon niet een lek in de uitlaat waardoor hij geen druk kan opbouwen? Bijvoorbeeld bij de connectie van bocht en demper? Of van de bocht en motorhuis(carter). Vervang dan eens bv het koppelrubbertje.

Laatst bewerkt:
Of, wat ook een optie is, zit het gaatje waar je het slangetje op de uitlaat drukt niet verstopt?
Dit heb ik namelijk ook al gehad. Resultaat: Geen drukopbouw in de tank.

Als je de tank half leeg hebt gereden en je trekt de dop open, komt er dan rook uit?

als dat niet zo is, is er een probleempje met je retourleiding of je tankdop;)

Haal slang van uitlaat , ook slang van carb , doe een ballonetje aan uiteinde slang aan de zijde wat normaal op carb. gaat ( tiewrap ), blaas een flinke hoeveelheid lucht door slangetje waardoor ball. opbolt , en hou de uitlaatzijde goed dicht.
Kijk wat er nu beurt ! ball. mag niet kleiner worden , zowel : je hebt een lekkage .
Vaak komt er toch lucht langs pakking van de tankdop. Ikzelf heb er een gewoonte van gemaakt om na vullen nog even dop na te drukken , baat het niet schaat het niet.

Tank, 2 slangetjes eraan, wasbak vullen, tank erin duwen, 1 slangetje blokkeren door middel van een m3 of m4 boutje, even op hard op het andere slangetje blazen, bubbels, tank weggooien. komen de bubbels ui de nippels, die met draad dichtende locktite opnieuw erin draaien, komt het onder de tankdop vandaan, nieuwe oring erin maken..

nou heb het vandaag ff geprobeerd de tank is het niet in iedergeval dus dan blijft de uitlaat nog over de nippel die op de uitlaat zit zat wel niet goed vast misschien was dat het wel morgen misschien ff rijden dan kan ik et gelijk zien.

Ik heb nog nooit van dat woord gehoord.
Bedankt voor de les, maar heb jij er wel eens bij stil gestaan dat niet iedereen zo goed nederlands kan en dat het sommige mensen niet zo intresseert of dat alles wel goed getypt is.Ik ben niet voor niets van school af gegaan om te gaan werken.
Niet alle mensen zijn studenten.

Ik heb nog nooit van dat woord gehoord.
Bedankt voor de les, maar heb jij er wel eens bij stil gestaan dat niet iedereen zo goed nederlands kan en dat het sommige mensen niet zo intresseert of dat alles wel goed getypt is.Ik ben niet voor niets van school af gegaan om te gaan werken.
Niet alle mensen zijn studenten.

Heeft niets te maken met het feit of je wel of niet goed Nederlands kent.
Interpunctie, oftewel het gebruik van leestekens wordt wereldwijd toegepast.
En ik had het dan ook niet over schrijffouten!
Maar ik neem aan dat je toch wel met me eens bent dat als je zinnen schrijft zonder punten, komma's en hoofdletters en alles aan elkaar fietst, het wel moeilijk wordt om er pap van te breien?

Ik lees 6 zinnen zonder ook maar één komma of punt.

Overigens, in dit laatste bericht van je bewijs je dat je het wel kunt!

En voor jouw info, ik ben al heel lang geen student meer.

Back