Motor lekt benzine

• Topicstarter Topicstarter jottem5
  • Startdatum Startdatum
J

jottem5

Guest
Mijn motor lekt benzine aan de voorkant van de motor waar die pin uit de motor komt. Als ik aan het trekkoord trek dan spat er allemaal benzine of iets uit (kan ook olie zijn). Ik zag dit toen er allemaal kleine spetters op de servo box zaten. Ik heb een kyosho dbx.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet oplossen?
Met lijm of iets en welke lijm ik dan het beste kan kopen hiervoor?
Of is het iets dat vervangen moet worden of aangedraaid?

Als iemand meer info wil even vragen.

Gr thomas

Hey Joram,

ik zou eerst de olie gaan vervangen. Als hij dan nog lekt, kan je met kauwgum de opening afdichten. Zorg er wel voor dat je niet het radartje vastplakt, en gebruik goede kauwgum, dat van hubbabubba bijvoorbeeld. Even kauwen tot de smaak er af is, anders is het jammer voor de kauwgum.

Succes,

Een motor dichten met kauwgum? De olie vervangen bij een nitro motor? Hey 'Joram'? :? :?

Jottem5, ik weet niet welke 'pin' jij bedoelt, maar als je de stelschroef in je carburateur bedoelt, is het goed mogelijk dat het rubberen o-ringetje wat versleten is. Als je die schroef helemaal uitschroeft, zul je dit ringetje zien. Je kunt het vervangen en er naderhand nog wat dik vet opsmeren zodat alles netjes dicht zit.

(Daarbij zal er bij jou geen druppel bezine zijn gelekt, maar wel nitro(methanol))

EDIT: Als je daarentegen gewoonweg de krukas verstaat onder 'pin', dan is waarschijnlijk je voorste lager van de motor beschadigd en kun je deze best ook vervangen. Maar dat is op dit forum al meerdere malen uitgelegd en moet je dus even opzoeken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar kan ook een simpel gescheurd brandstofslangetje zijn, trek hem eens los van de carburateur en check het uiteinde.

Ik heb zondag een brandstof filter en een meter brandstof slang gekocht dus zo gauw als hij hier is vervang ik die toch.

Bij het rode heb ik aangekruisd waar volgens mij de nitro lekt want als het wiel draait komt er ook een lijntje nitro te liggen in de draairichting van het wiel.

Wat moet ik nu precies vervangen?

kyoshodbx-4.jpg

Sorry ik kon de foto niet uploaden weet niet waarom. Ik kon alleen deze uploaden

Jongens ik heb hem een prive bericht gestuurd.
Laten we het even hebben over waar dit thread over gaat.

En dan 2051 van zulke berichten...

:ontopic:

Ik begrijp nog steeds niet waar het precies uitkomt volgens jou. Zoals Sander zei kan het zijn dat het daar wat lekt...bij het lager. Op dief oto hierboven kan je toch ook een circkel zetten? Al gecheckt of alles verder niet gescheurd is zoals de brandstofleidingen..

Het wil ook wel eens voorkomen dat de backplate los zit en dan gaat hij ook lekken. Haal de trekstarter los en kijk of je de schroefjes van de backplate niet los getrild zijn.

M.v.g. Mark

En als het nitro is, kan je er ook een bakje onder maken. Dan gebruik je je pas aangekochte slang en sluit je het bakje weer aan op je tank. Dat rijdt veel zuiniger.

Succes, greetz

Inderdaad niet erg grappig nee. :? En ik heb nochtans een goed gevoel voor humor, maar goed. :)

Jottem5; zoals gezegd: het kan je voorste kogellager van de motor zijn, dat zit net achter je vliegwiel. Dat lager moet vervangen worden dan.
Maar we weten nog steeds niet waar het motortje nu daadwerkelijk lekt he...

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn motor lekt benzine aan de voorkant van de motor waar die pin uit de motor komt. Als ik aan het trekkoord trek dan spat er allemaal benzine of iets uit (kan ook olie zijn). Ik zag dit toen er allemaal kleine spetters op de servo box zaten. Ik heb een kyosho dbx.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet oplossen?
Met lijm of iets en welke lijm ik dan het beste kan kopen hiervoor?
Of is het iets dat vervangen moet worden of aangedraaid?

Als iemand meer info wil even vragen.

Gr thomas

Bij deze dan de serieuze reactie, omdat door de meesten het cynisme niet werd begrepen!

Na het lezen van je vraag, Thomas, komt het volgende naar voren: Het is onbegrijpelijk dat je met deze vraag komt, het is onbegrijpelijk dat je met een methanol motor bezig bent met zo enorm weinig (geen) kennis op dit gebied. Neem op zijn minst een beetje moeite om je te verdiepen in de materie, en bepaalde delen van de motor bij de naam te noemen. De werking van de verschillende delen en de totale motor proberen te begrijpen. Daarna je vraag stellen, mocht dit nog nodig zijn. Je vraag is absoluut onsamenhangend, en LOKT een reactie zoals de (verwijderde) reacties van mij UIT!
Als je een heel klein beetje moeite had genomen om een enkele FAQ te lezen, dan was je vraag volledig beantwoord, en had je begrepen dat de door jou aangedragen oplossing met lijm nog onzinniger is dan de (verwijderde) reacties van mij!

Dat geschreven te hebben wil ik nog melden dat er velen zijn die het bovenstaande denken, ik heb het toevallig geschreven. Als je denkt... daar heb je die vent weer, dit is een welgemeende tip, doe er iets mee (i.p.v. uitschelden voor lul e.d. via pb).

Succes, vriendelijke groeten van Aldert

voor de moderator die mijn reacties heeft verwijdert, graag deze laten staan. Indien je deze toch verwijdert, meld dat dan op zijn minst!

Bij deze dan de serieuze reactie, omdat door de meesten het cynisme niet werd begrepen!

Na het lezen van je vraag, Thomas, komt het volgende naar voren: Het is onbegrijpelijk dat je met deze vraag komt, het is onbegrijpelijk dat je met een methanol motor bezig bent met zo enorm weinig (geen) kennis op dit gebied. Neem op zijn minst een beetje moeite om je te verdiepen in de materie, en bepaalde delen van de motor bij de naam te noemen. De werking van de verschillende delen en de totale motor proberen te begrijpen. Daarna je vraag stellen, mocht dit nog nodig zijn. Je vraag is absoluut onsamenhangend, en LOKT een reactie zoals de (verwijderde) reacties van mij UIT!
Als je een heel klein beetje moeite had genomen om een enkele FAQ te lezen, dan was je vraag volledig beantwoord, en had je begrepen dat de door jou aangedragen oplossing met lijm nog onzinniger is dan de (verwijderde) reacties van mij!

Dat geschreven te hebben wil ik nog melden dat er velen zijn die het bovenstaande denken, ik heb het toevallig geschreven. Als je denkt... daar heb je die vent weer, dit is een welgemeende tip, doe er iets mee (i.p.v. uitschelden voor lul e.d. via pb).

Succes, vriendelijke groeten van Aldert

voor de moderator die mijn reacties heeft verwijdert, graag deze laten staan. Indien je deze toch verwijdert, meld dat dan op zijn minst!

Als het cynisch bedoeld was, kan ik er nu wel enigszins om lachen eerlijk gezegd en begrijp ik je reactie zeer zeker. ;) Het probleem is gewoon dat cynisme via een forum soms moeilijk over te brengen is. :) No hard feelings dus. ;)

Nee het is nog niet opgelost.
Ik zal me nu even gaan verdiepen in de onderdelen zodat ik jullie goed kan uitleggen waar ik nou precies bedoel.
Hebben jullie wel eerder een lekkende motor gehad? Bij de carb bijv?
Hoe hebben jullie deze dicht gemaakt?

Gr thomas

P.S. Sorry aalie voor het uitschelde.

Bij lekken controleer:
1) de tank
2) de slangen
3) de afdicht ringetjes bij je hoofdsproeier
4) voorste krukas lager

Als de tank lek is: vervangen (lijm lost op door de brandstof)
Als de slangen lek zijn: vervangen
Als de pakkingen lekken: vervangen
Voorste krukas lager en pakking: niks aan doen, dat verdwijnt vanzelf (of niet). Als het niet overgaat na een paar liter brandstof: vervangen.

Hallo allemaal,
Ik ben er weer omdat mijn auto motor nog steeds lekt. Hij lekt bij de schroef aan de voorkant. Als ik de auto optil dan zie ik gewoon de benzine lopen na 1 tankje rijden. Ik vind nog wel de precise plek. Heeft iemand tips hoe ik het beste die lek kan vinden. En ik moet weten welke lijm of iets jullie gebruiken om die gaatjes te dichten?

Ik hoop dat jullie mij antwoord hier op kunnen geven.

Gr thomas,
P.S. Vermeld even de link of de winkel waar ik die lijm of iets kan kopen.

Back