Motor lekt benzine

• Topicstarter Topicstarter jottem5
  • Startdatum Startdatum
Heb je de tips van Bart Banaan al geprobeerd? En je motortje draait op nitro niet op benzine;).
Misschien dat je de kauwgum uit de kauwgumballenautomaat moet proberen, dat werkt misschien beter:rolleyes:. Om maar op de reactie terug te komen dat je geen lijm moet gebruiken;).

Sorry allemaal,
Ik weet niet goed hoe ik de dingen moet benoemen zoals lijm. Dit is mijn eerste NITRO auto dus hou er een beetje rekening mee. Met de voorste schroef bedoel ik de schroef het dichtste bij de voorkant van de motor( clutchbell). En met de schroef bedoel ik die onder het chassis.

Gr thomas
P.S. Ik heb nog van niemand gehoord welk spul ze gebruiken om de lek te stoppen?

dan heb je kans dat het vanaf je uitlaat lekt. niets bijzonders, doen de meeste auto's.

maar een fotootje zegt misschien iets meer.....

Hey Thomas,

je gebruikt geen spul om zoiets te repareren. Het enige juiste om te doen is:

Bij lekken controleer:
1) de tank
2) de slangen
3) de afdicht ringetjes bij je hoofdsproeier
4) voorste krukas lager

Als de tank lek is: vervangen (lijm lost op door de brandstof)
Als de slangen lek zijn: vervangen
Als de pakkingen lekken: vervangen
Voorste krukas lager en pakking: niks aan doen, dat verdwijnt vanzelf (of niet). Als het niet overgaat na een paar liter brandstof: vervangen.

Sorry allemaal,
Ik weet niet goed hoe ik de dingen moet benoemen zoals lijm. Dit is mijn eerste NITRO auto dus hou er een beetje rekening mee. Met de voorste schroef bedoel ik de schroef het dichtste bij de voorkant van de motor( clutchbell). En met de schroef bedoel ik die onder het chassis.

Gr thomas
P.S. Ik heb nog van niemand gehoord welk spul ze gebruiken om de lek te stoppen?

Hallo Thomas, we weten wel dat je beginnend RC-er bent. De meeste hier vinden het ook niet zo erg om een beginneling te helpen, maar dan moet je ook geholpen willen worden en tips opvolgen die er gegeven worden. Dit is niet de eerste topic die je opend en waar je niet veel doet met de tips, hints die gegeven worden. Zie : motor-probleem
In dit topic zet je een koppelingsveer terug die naar eigen zeggen niet meer voldoet.

Lees eens wat meer over deze hobby en over je auto zodat je het beestje bij de naam kunt noemen (onderdelen etc.)

Laat je auto draaien, zet hem desnoods buiten op een tafel met een steen eronder, zodat de wielen van de grond staan. Kijk en luister naar de auto zodat je goed kunt analyseren waar het probleem zit. Dan ff uitvogelen hoe de onderdelen heten, nu is het tijd om je vraag te stellen op het forum, met een goed uitleg van het probleem.
Nog van harte welkom en veel plezier met deze prachtige hobby;)

Laatst bewerkt door een moderator:
als het uit de uitlaat lekt is dat heel normaal alleen wat je kunt doen hem wat armer tezetten

Ga nu geen tips geven met betreking tot zaken waar je zelf nauwelijks verstand van hebt. Voor je het weet volgt iemand je raad op en draait hij dankzij jou "goede advies" zijn motor in de soep.

Laatst bewerkt:
Helemaal juist, Micropuller. Je moet je motor niet zomaar armer gaan afstellen omdat hij langs de uitlaat lekt. :? Zeker niet als de motor gewoon goed loopt.

Maar kunnen jullie me nou vertellen waar ik het mee moet dichten?
Wat is de naam? En waar hebben jullie het gekocht?

GR thomas

Zoals al eerder gezegd.... DIT Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Banaan
Bij lekken controleer:
1) de tank
2) de slangen
4) voorste krukas lager

Voorste krukas lager en pakking: niks aan doen, dat verdwijnt vanzelf (of niet). Als het niet overgaat na een paar liter brandstof: vervangen.

Is het enige wat je kunt doen.... en lees ook eens meer over een Nitro in de Sticky's

Voor de zoveelste keer:
Bij lekken controleer:
1) de tank
2) de slangen
4) voorste krukas lager

En laat het onderstaande nu eens tot je doordringen!
De meeste hier vinden het ook niet zo erg om een beginneling te helpen, maar dan moet je ook geholpen willen worden en tips opvolgen die er gegeven worden.

Edit: Caretaker was me voor, maar gezien je eerdere problemen met begrijpend lezen is het misschien wel goed om het nog een keer te herhalen.

Laatst bewerkt:
Onderstaande reactie is ook overbodig. Als je zonodig wil kafferen ga je maar in ZuidAfrika wonen ofzo :mad:

Voor de zoveelste keer:

En laat het onderstaande nu eens tot je doordringen!

Edit: Caretaker was me voor, maar gezien je eerdere problemen met begrijpend lezen is het misschien wel goed om het nog een keer te herhalen.

IK WEET WAT IK MOET DOEN . Dat snap ik wel hoor om te vinden waar de lek is. Ik dacht dat jullie dat wel begrepen. ik moet weten met WAT VOOR EEN SPUL?

GR thomas
P.S. IK WEET HOE IK HET MOET VINDEN DUS GEEN REACTIE'S DAAR MEER OVER.

Kijk, het is helemaal niet zo vreemd om nitro aan te treffen. Zeker niet als je bedenkt dat nitro voor een gedeelte bestaat uit olie wat onverbrand de uitlaat uit komt. Je zal altijd wat vettigheid oppikken tijdens rijden en bovendien is een tankje lang niet altijd vrij van nitro als je nieuwe vulling erin doet en morst. Ik heb zelf een TG10 mk1 van tamiya en deze heeft altijd nitro rond de motor en tank. Situatie wordt vaak slechter als afdichtingen het laten afweten zoals bij de TG10 het primerpompje op de tank wat simpelweg niet goed afdicht af fabriek. Controleer daarom voor de zekerheid alle afdichtingen en als het motortje goed loopt, maak je geen drukte, het hoort bij de sport :)

IK WEET WAT IK MOET DOEN . Dat snap ik wel hoor om te vinden waar de lek is. Ik dacht dat jullie dat wel begrepen. ik moet weten met WAT VOOR EEN SPUL?

GR thomas
P.S. IK WEET HOE IK HET MOET VINDEN DUS GEEN REACTIE'S DAAR MEER OVER.

Nou dan zal ik het nog maar uns proberen.:sleepy:
Er is geen SPUL om een lek te vinden en er is geen SPUL om het lek te dichten

@ Zore:
Als je mijn opmerking over begrijpend lezen wilt classificeren als uitkafferen (iemand uitkafferen ~ iemand in grove bewoordingen de grond in boren), ben je duidelijk niet veel gewend. Uit de laatste reactie van Jottem5 blijkt wel dat hij een behoorlijke plank voor zijn kop heeft. Dit soort figuren heeft er vaak baat bij om in duidelijke bewoording te worden aangesproken.

@ Jochem5
Als je problemen met mijn reactie hebt hoef je dat niet per PB te laten weten, maar kun je dit wat mij betreft gewoon op het forum zetten. En doe dat dan a.u.b. in dezelfde bewoordingen, dan kan iedereen zien hoe stoer je bent.

Laatst bewerkt:
Ok duidelijk :neutral:

@ Zore:
Als je mijn opmerking over begrijpend lezen wilt classificeren als uitkafferen (iemand uitkafferen ~ iemand in grove bewoordingen de grond in boren), ben je duidelijk niet veel gewend. Uit de laatste reactie van Jottem5 blijkt wel dat hij een behoorlijke plank voor zijn kop heeft. Dit soort figuren heeft er vaak baat bij om in duidelijke bewoording te worden aangesproken.

Ik weet niet wat je hier mee bedoelt. Zo erg is het helemaal niet wat ik heb gezegd wat mij betreft was ik nog net. Ik vond jou manier erger over mensen zegge dat ze problemen hebben met begrijpend lezen.

Bedankt voor de hulp

Back