Ik heb een Kontronik 480-34 motor die ik in een F5J-toestel wil monteren.
Ik wil een Yep 45 Amp esc gebruiken en een 3S 850 lipo-pack.
Ik heb de Yep als volgt geprogrammeerd:
Autotiming
Brake Middle
Cut off slow down/Lipo
Cell aantal niet ingesteld want 3
Short beep
Stop ingesteld
Full speed ingesteld
Auto timing
Freewheeling on
Governor off
Gov mode Pgain 1.2
Gov mode igain 0.05
Start up speed plane middle
Pwm frequency 8 MHz, ook 12 geprobeerd
Startup power auto
Als ik gas geef (prop gedemonteerd) , dan zit er op ongeveer 60 % van de curve, een hik in het oplopen van de motor, het toerental valt dan terug om pas daarna verder op te lopen. Ook omgekeerd gebeurt dit: van volle gas kom ik op ongeveer 60 % gas, dan gaat hij plots wat harder draaien (terwijl ik jochtens minder gas geef) om daarna verder naar stilstand te gaan.
Ik heb er eens een andere motor aan gehangen (een Aerodrive 4240-740 kv als ik me niet vergis) en die vertoont hetzelfde gedrag.
Ik heb een volledig nieuw model in de zender genomen en geen enkele instelling gedaan op de throttle curve die mooi van -100 naar + 100 % loopt.
Als ik trouwens een 3-standenswitch toewijs aan het gaskanaal, stottert de motor (althans zeker de 480-34) en loopt niet aan.
Suggesties?
Ik wil een Yep 45 Amp esc gebruiken en een 3S 850 lipo-pack.
Ik heb de Yep als volgt geprogrammeerd:
Autotiming
Brake Middle
Cut off slow down/Lipo
Cell aantal niet ingesteld want 3
Short beep
Stop ingesteld
Full speed ingesteld
Auto timing
Freewheeling on
Governor off
Gov mode Pgain 1.2
Gov mode igain 0.05
Start up speed plane middle
Pwm frequency 8 MHz, ook 12 geprobeerd
Startup power auto
Als ik gas geef (prop gedemonteerd) , dan zit er op ongeveer 60 % van de curve, een hik in het oplopen van de motor, het toerental valt dan terug om pas daarna verder op te lopen. Ook omgekeerd gebeurt dit: van volle gas kom ik op ongeveer 60 % gas, dan gaat hij plots wat harder draaien (terwijl ik jochtens minder gas geef) om daarna verder naar stilstand te gaan.
Ik heb er eens een andere motor aan gehangen (een Aerodrive 4240-740 kv als ik me niet vergis) en die vertoont hetzelfde gedrag.
Ik heb een volledig nieuw model in de zender genomen en geen enkele instelling gedaan op de throttle curve die mooi van -100 naar + 100 % loopt.
Als ik trouwens een 3-standenswitch toewijs aan het gaskanaal, stottert de motor (althans zeker de 480-34) en loopt niet aan.
Suggesties?