Motor pinchen

Hallo ik wou weten of een motor pinchen wel de moeite waard is ?
En of de levensduur dan veel langer mee gaat of niet , tenminste 1 zomer
Zo ja is er iemand hier die dit kan doen en wat vraag je er voor .
Het is voor een oude mugen prime 12 , auto is in redelijke staat behalve de motor zit nog wel wat compresie op maar niet super veel meer .

mvg

Als ik goed ge-google-d heb zit er standaard een VX-12 motortje op, schuifcarburateur en een trekstarter?

Check even met Roelof, die kan er wel wat mee denk ik, ik kan alleen niet beoordelen of het de moeite waard is met dit soort motoren, en of ie een spankop heeft voor deze diameter. Aan de andere kant ... baat het niet, dan schaadt het zéker niet.

Zie het zo: Het is altijd te proberen, een compressieloze motor heb je ook niets aan. Uitstel van executie. Ik heb meerdere motoren laten pinchen, ik vind dat het wel werkt.

Een Alpha Plus F850 die ik had was compressieloos. Na het pinchen heb ik er bijna 10 liter mee gereden tot de gloeispiraal uit de plug in de cilinder terecht kwam. Die heeft de cilinderbus dusdanig bewerkt dat hij niet meer bruikbaar is. Maar de motor had nog voldoende compressie.

Nu heb ik ook een Alpha Z852 die gepinched is, welke nu na de pinch ongeveer 2 liter verder is. Super compressie en de motor is aan de onderkant van het chassis maar met erg veel kracht rond te krijgen.

Ook heeft mijn pa 2 RB S7 motoren welke echt nog prima compressie hebben na een aantal liter. De moeite waard? Ik zeg van wel.

Gewoon proberen, zoals gezegd baat het niet dan schaadt het niet (hoewel als je verkeerd pinched je wel je motor kan slopen).

Je kan deze motor ook laten pinchen en dan als reserve motor achter de hand houden.

Yep, pinchen heeft nut maar voor een 60 euro schroef je er ook weer een nieuwe motor op, het is maar wat je wilt....

Ik heb hier : Rayaracing - Resizing Service & Equipment mijn motor laten resizen zoals ze dat in de VS noemen, ik ben er zeer tevreden over !!

Je hoeft alleen de cilinderbus met zuiger op te sturen en het aanvraagformulier in te vullen, de bus wordt helemaal nagemeten en vervolgens weer aan de hand van de fabrieks specs. gerisized.

Ook polijst hij direct indien nodig de bus en zuiger.

Ik heb er ondertussen 4 laten doen en heb resutaten als met een nieuwe motor.

Je kan zelf aangeven hoe strak je de cilinder wil hebben.

Verzenden kan in een bubbeltjes envelop.

ik pinch mijn motoren mbv een drieklauw op mijn draaibank.
en dat gaat tot nu toe best goed.
alleen de laatste had na het pinchen wel moeite om rond te gaan dus die was niet TE ver denk ik.
maar tot nu toe loopt de moter prima. dus absoluut een aanrader.

Dus als ik het goed begrijp heb jij er redelijk wat evaring mee roelof ?
Zou jij dan voor mij dat motortje kunnen doen ?
Het is voor mij dus alleen om de zomer ff door te komen en om te kijken of 1:10 onroad wat is voor mij.
Denk er dus overna om de baan in apeldoorn eens te proberen amca is dat geloof ik

Laatst bewerkt:
Gewoon proberen, zoals gezegd baat het niet dan schaadt het niet (hoewel als je verkeerd pinched je wel je motor kan slopen).

Je kan deze motor ook laten pinchen en dan als reserve motor achter de hand houden.

Heb een keer een motor voor bovenstaand persoon gepincht.. geloof dat er een liter of 15/20 doorheen is zonder problemen...........;) als het goed gebeurd blijft de compressie even lang even goed als een nieuwe motor(maar, de rest slijt ook!!!! drijfstangspeling kan zorgen voor een kortere levensduur)

Moet je de binnen diameter hebben of de buiten diameter ?
@anko zoals ik al zei gaat mij eerst even om de zomer door te komen en om te kijken of cbaan rijden wel voor mij is weg gelegt.
Rij nnormaal met m'n savage dus is wel een groot verschil :D

Laatst bewerkt:
De buitendiameter gemeten net boven of onder de poorten (niet de bovenrand). Zal vast iets van 17 of 17.5mm zijn maar laat het even weten.

Huh? zeker weten? een .gemiddelde 21 heeft een 19.5mm bus.....
De meest .12 motoren die ik heb gezien een 17 of 17.5mm bus.

Heb een keer een motor voor bovenstaand persoon gepincht.. geloof dat er een liter of 15/20 doorheen is zonder problemen...........;) als het goed gebeurd blijft de compressie even lang even goed als een nieuwe motor(maar, de rest slijt ook!!!! drijfstangspeling kan zorgen voor een kortere levensduur)

De LRP heb ik verkocht, maar ik heb hem afgelopen weekend nog zien rijden. Nog steeds met hetzelfde gepinchte motortje en het is nog steeds een bommetje (LRP Z21R spec2).

Ik zal morgen nog eens goed nameten want ik heb boven aan de bus( onder de brede rand ) gemeten en niet net boven de poorten . dan hoor je het morgen van mij .

Onder de brede rand is goed. Leesfout of een foute 0-setting?

Ik heb in ieder geval net even een vulring gemaakt voor mijn 20mm klem dat ik 17 en 17.5 kan inklemmen want ik heb geen 18mm in mijn setje, dan ga ik gelijk naar 16mm.

Moet volgende week voor een maat toch ook wat .12 motoren doen en hij zou een adapter maken maar die heb ik nu zelf.

heb er ff een fototje van gemaakt is toch echt 19, beetje

Hoop dat je hier wat aan hebt

Foto0133.jpg

Inderdaad 19 en een beetje, flink voor een .12
Ik zal de spullen zondag mee nemen, als je zondag naar de AMCA komt kan ik hem wel even doen.

Back