motor probleem Cobra 1960 naze32

Beste,

Ik zit met het het volgende probleem..
Setup:

Flip 260
Cobra 1960kv
Ztw mantis met blheli (dampend Lite en oneshot)
Naze32 met cleanflight
3s 2200
Met 5x3 en 5x4 props is er niets aan de hand maar zodra ik er 6x4,5 op zet beginnen de problemen.
De quad gaat er niet niet meteen vandoor, hij twijfelt stottert wat met zijn motor en gaat al smoorend omhoog.
Alsof je hem enorm over propt wat niet het geval is.
Ik heb alle regelaars al op med-high timing gehad en op med-low maar het maakt geen verschil. De motor blijft Smooren.. Heb uiteraard ook geknoeid met TPA alleen helpt dat niks. Heb ook looptimes van 1600 naar 1700 gezet en ook 2200 geprobeerd, helaas doet dat ook niets.

Wat kan het nou nog zijn?
Ik heb er een buzzer als voltage alarm opzitten, die lijkt ook aan de hand van het Smooren te piepen. Alsof de accu dan flink inzakt door een hoger amperage ofzo Alleen is dit niet het geval. De quad schud en stottert behoorlijk als je volgas geeft.

gebruik ik weer 5x4 dan zijn de problemen weg.

Wie weet wat dit kan zijn? Alle hulp is enorm welkom.. Zulk mooi weer en dan dit...:(

Laatst bewerkt:
Hoeveel C is je lipo?
Te weinig C en je voltage zakt in waardoor je toeren inzakken en je power mist.

Zojuist high timing geprobeerd maar ook dat haalt niets uit. Vreemd. Op 5x4 gaat alles perfect en vliegt hij loepzuiver. Op 6x4,5 gaathet fout. Alsof de motoren wel willen maar de regelaars de weg kwijt zijn doordat de motor niet direct doet wat ze willen.

Ik snap er niets van, heb er nu al uren in zitten :| heb veel 3s accu's en In combinatie met de grotere props is de power perfect, vandaar de voorkeur naar de 6x4,5 props.

Demag-compensation op low gezet in plaats van uit. Ook dat helpt niet. Het is te gek voor woorden dit. Morgen eens zien wat het voltage doet..

Ik heb deze setup nu voor maanden gevlogen zonder enig probleem. Het zou kunnen dat er een power issue is of de regelaar heeft er moeite mee.
gezien je verhaal van pieper lijkt je power systeem issue te hebben. Te dunne draden wellicht? Heb ik ook weleens gehad. Maak je draden dikker en/of kijk je solderingen goed na.

ZTW 20Amp had ik op blheli enkel damped light en oneshot aangezet. Voor de rest was alles default in blheli. Ja en de throttle waardes pak ik 1000-2000 om maximale resolutie in oneshot te hebben.

Thanks Boris! Dan ga ik even mijn bedrading nakijken. Weet jij zo welke AWG draad jij gebruikt voor het hoofdstroom gedeelte? (vanaf de accu connector naar de quad)

Zojuist de boel nagekeken en de draad vanuit de accu connector naar de quad dikker gemaakt.
Setting van de regelaars op Demag-compensation off gezet.
Timing van de motoren op medium.

Helaas, het heeft niet geholpen:(. Wat een ellende.
Boris, (of natuurlijk iemand anders..) zou jij misschien je CLI even kunnen dumpen? Wellicht dat ik toch iets heb "aangeraakt" wat niet hoort..

Bedankt

Zojuist gespeeld met de looptime, regelaar timing anders gezet en zelf de buzzer los geknipt.. Dat werkte niet. Daarna heb ik Geheel nieuwe firmware op het boardje gezet. Ook dat werkt niet. Ook een 4s accu geprobeerd, dat werkt ook niet. Ik verdenk mijn regelaars van het probleem. Is er een mogelijkheid om weer oude firmware op de Ztw mantis te zetten? Die er origineel bij zat, is dat Simonk? Gewoon om weer dingen uit te sluiten..

Jongens.

Hartelijk dank voor jullie hulp. Het probleem is opgelost! Ik kan mizjelf wel voor m'n kop slaan.
Ik kon het niet geloven dat na alles dat ik had geprobeerd het probleem bleef bestaan. Ik loop mij al 2 dagen kapot te ergeren aan het feit dat het niet wilde werken. Op 5"props werkt het prima, en op 6" niet.
Gisteren heb ik de quad stevig op de tafel gedrukt en ben toen 1 voor 1 de motoren gaan testen. Wat bleek, motor 3 liep niet lekker mee. Ik heb toen alle 4 de motoren opnieuw geflasht waarna het probleem leek verholpen. Helaas, bij de testvlucht scheen dat niet het geval. Met de motor-timingen spelen leek van invloed te zijn, maar ook dat voelde niet goed. Hij bleef het doen, de ene keer erger dan de andere keer. Na vele berichten hier op het forum heb ik hem uit frustratie voor de 800ste keer aan de computer gehangen om te zien of motor 3 nog steeds even goed mee deed al voorheen.
Wat bleek, motor 3 haperde wederom. Ik bleef denken aan iemand die ooit eens zei: "jou quad is even sterk als de minste motor".
Bij nader onderzoek bleek dat één pootje van mijn condensator was afgebroken. Ongelooflijk! geen wonder dat ik mijn vinger er niet op kon leggen. De ene keer werkte het goed, de andere keer niet.

Ik heb hem opnieuw gesoldeert en de quad vliegt nu als nooit tevoren. Wat een beest. Een heerlijk combo, 6x4,5 op 3s. Wat vliegt dat ontzettend strak nu.

Wellicht dat de stroom met een 5x4 niet hoog genoeg op liep waardoor je "zonder" condensator kan. Bij hogere stromen heb je hem wel nodig.

Het voordeel is wel dat ik cleanflight nu kan dromen, evenals blheli suit....

28qwzfn.jpg

(ps, ongelooflijk nu..Laat je de stick los na een roll of loop dan staat het geheel zo ontzettend plots stil dat het lijkt alsof het nooit gebeurd is...akelig stabiel gewoon :D)

Toch vind ik het raar. Dan moet je bedrading lang zijn? Zo'n condensator is eigenlijk om verliezen op langere kabels op te vangen.
Dat verklaart ook niet waarom de buzzet aan het piepen was.
Heb je het echt wel goed getest daarna?

Ik haal de condensator zelfs af op de minis waar ik de grotere regelaars op zet.

Hoi Boris,

Bedankt voor jou reactie. De flip vliegt nu als een droom. Loops rolls en knetterstrak enkele centimeters boven de grond is nu geen probleem. Vandaga vele vluchten gemaakt en in welke throttle gebied ik hem ook vlieg hij peert er flink op.
Ik wil niet arrogant over komen, echter ben ik een erg zorgvuldig bouwer die met het juiste soldeer station ( weller) al jaren soldeert. Multicopters vlieg ik inmiddels zo'n 6 jaar ( vroegâh toen we de KK nog in elkaar soldeerde), waarvan 4 jaar FPV.
Bedrading is nét lang genoeg. Geen geknoei met eindeloos veel tiewrap of vieze tape. Wellicht meer de muggen zifterige kant op.
Goed, je begrijpt waar ik heen wil..

Het vreemde is dat het met 5" props prima vloog, ook volgas. Met 6" niet meer.

De ZTW mantis vind dit écht niet leuk.

Goed, de problemen zijn in ieder geval opgelost en kan nu eindeloos "raggen".. Hij voelt nu goed aan.

Waar het buzzer gepiep vandaan kwam weet ik ook niet. Ook dat doet hij niet meer...

Remy,
de condensator is er voor om te zorgen dat de regelaar geen rimpel krijgt. Als hij een rimpel krijgt kan hij niet goed meer functioneren (de processor gaat over zijn nek, of de klok loopt niet goed meer).
Wanneer je regelaar over zijn nek gaat, heb je grote kans dat hij op dat moment meer stroom gaat trekken, veel meer. Gepaard met het inzakken van de spanning, en het piepen van je buzzer.

Hoe meer stroom je trekt hoe harder je condensator nodig is. Ze zitten er niet voor niets op.
Als je hele dikke en korte bedrading gebruikt, en je hebt een frisse, niet te koude en hoge c waarde accu, dan kan het nog wel goed gaan zonder condensator.

Mooi dat het is opgelost.

Ik heb dus een soort gelijk probleem denk ik. Als ik met 5040 vlieg vlieg ie super lekker alleen kleine oscillaties bij full throttle. Ik heb geen voltage piepen want dat staat uit. Ik heb een timer op 4 minuten en nagenoeg nieuwe batterijen.

Heb eenzelfde setup alleen een blackout en geen blheli.

Maar toen ik vanmiddag de 6045 probeerde, flipte hij hem eerst bij opstijgen (ondersteboven) omdat ik m stom genoeg een dot gas gaf omdat ik er van overtuigd was dat het gewoon ging werken.

Na het vervangen va 2 props heel rustig geprobeerd op te stijgen dat ging goed stukje gevlogen ging ook goed. Maar toen ik m weer een dot gas gaf om hoogte te pakken. flipte hij
hem weer ondersteboven. Deze keer in de lucht.

Erna bullnose 5045 geprobeerd. Omdat ik geen 5040 had meegenomen. Die vlogen wel maar nog steeds was er iets niet lekker. Kan niet precies uitleggen wat want daar was de vlucht te kort voor. :(

Ik dus mn motors gecheckt nu hebben 2 motoren een ander geluid als de andere 2. Ze starten allemaal te gelijk. Ik ben bang dat ik mn motoren heb gesloopt.

Moeten alle motoren hetzelfde klinken heb er eigenlijk nooit op gelet. Of klink de ccw anders als de cw?
Heb ze net zonder props laten draaien aan cleanflight..Op de werkbank. Op mn computer ziet ook alles er nog hetzelfde uit. Ik ga morgen eerst nog testten of ie nog als van ouds vlieg met de 5040.

Dan iets erop zwaars erop zetten erop en kijken wat het doet met 6045 props.

Kan iemand mij vertellen waar ik moet beginnen met zoeken?Of wat dit kan zijn
Alle hulp is welkom en word zeer gewaardeerd! Veel te mooi weer om te klooien idd ik wil ook gewoon weer kunnen vliegen!!

Grtz!

Same same different frame.

Blackout Mini H 6"

1960kv cobra
20amp ZWT (SimonK)
Full Naze (gebruik alleen acro)
dominatorv2 600imrc 5.8
600tvl
Futaba met mn mid throttle op 1500 terug getrimd op de zender
Min throttle 1080
mid throttle 1500
max throttle 2000