Motor probleempje,....wil niet goed optrekken.

• Topicstarter Topicstarter I_PANDA_I
  • Startdatum Startdatum
I

I_PANDA_I

Guest
Ik heb dus een Carson Off Road Fighter II, met een 3.5 cc Force motortje.
Hij heeft ongeveer twee weken still had gestaat omdat er een onderdeel besteld moest worden. (niet voor de motor) Nu doet hij het weer, alleen is er een vaag probleempje.
Als ik gas geeft dan komt hij niet echt op gang. Als ik vol gas geef, dan lijkt het of hij maar een heel klein beetje gas krijgt. Maar als hij dan langzaam op gang rolt en dan ongeveer 5-10 km/h gaat dan word het gas gewoon zoals ik heb ingedrukt heb, dus vol open gegooit.
Als de auto te vast in het zand staat komt hij helemaal niet van zijn plaats omdat er te weinig kracht is.
En als ik de auto op een steun zet, zodat hij geen weerstand heeft doet hij het wel gewoon.

Kan iemand mij vertellen wat het probleem is/ zou kunnen zijn. Want dit rijdt niet echt lekker :S .

je hebt gewoon geen goede afstelling meer :
start hem in je gewone stand waarmee je hem normaal start , en draai dan je hoofdnaald in ( halve toer ofzo ), je zal merken dat het toerental hoger wordt , regel met je gastrim op je zender zodat hij niet meer zelf vooruit bolt , nu zou hij meer vermogen moeten hebben ...
succes !

Oregon,

Ik rij niet met autootjes ofzo maar dit klinkt meer als een stationairnaald probleem. Moet die niet armer?

Paul

Eigenlijk denk ik niet dat het aan de hoofdnaald ligt, want anders zou hij het op een steun toch ook niet goed moeten doen. Of ligt dat aan mij.
Maar ik kan het natuurlijk altijd proberen.

Ik dacht zelf dat het misschien aan de gloeiplug of het brandstof filter zou kunnen liggen.

zou je anders misschien nog even kunnen uitleggen waarom het aan de hoofdnaald ligt,...?

misschien te rijk afgesteld, je auto reageert dan traag op gas, geef je gas vanuit stationair zal ie eerst in toeren terugvallen, waarna ie pas op gang komt...

erikderaaf zei:
misschien te rijk afgesteld, je auto reageert dan traag op gas, geef je gas vanuit stationair zal ie eerst in toeren terugvallen, waarna ie pas op gang komt...

Jaah idd, ik denk dat het eerder iets in die richting is.
Wat ik ook nog zat te denken was dat misschien de gloeiplug te koud is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Aangezien ik vorige maand toen het vroor er geen problemen mee had.

Maar ik zal morgen wel eens kijken.

(mensen met meer ideeën: laat maar komen)

bij een te koude plug slaat mijn auto bijna meteen af als ik de gloeiplugdriver weghaal, dan weet ik dat het tijd is voor een warmere (meestal rij ik 2 of 3)

je auto zal bij een rijke afstelling ook nogal flink roken...

als je dan bij weinig wind rijdt, of achter een muurtje, of in een overdekte hoek van een parkeerterrein vlakbij je uitlaat in de buurt hangt aardig het gevoel krijgen dat je aan het vliegen bent :yes:

zelfde probleem bij mij hpi gehad, maar is idd de brndstof/lucht verhouding, met andere woorden hij staat te rijk, gewoon iets krapper zetten en uitkijken dat je niet te ver gaat anders gaat ie stuk... :wink:

Oké er zijn dus meer mensen die dit hebben gehad. Ik ga het morgen meteen ff proberen, en dan laat ik het wel weten.

Alvast bedankt.

Misschien iets heel anders.....
Beweegt je carburateur wel genoeg dat die open gaat ?

Trek het luchtfilter er eens af en kijk eens als de beweging van je gasknuppel het gaatje daarin wel goed doet openen.
Een afstelling is niet zo kritisch dat die niet op gang wilt komen. Als het de plug (of toch de afstelling) is moet de motor ook afslaan.

Je geeft niet aan als de motor ook toeren maakt, doet ie dat wel is er iets met je koppeling, iets los of te veel slip.

Heey mensen,

Ik heb dus afgelopen zondag nog heel even geprobeerd om het goed te krijgen door wat met de instellingen te veranderen. Toen bedacht ik dat het misschien wel slim was om even de origenele afstelling als uitgangspunt te gebruiken, maar toen begon het net te regenen. Dus toen ben ik maar gestopt.
Vandaag wilde ik het proberen, maar aangezien ik een kut gloeiplug heb. Die het steeds slechter ging doen, was een carson die erbij geleverd was. Had de hele nacht liggen laaien, doet hij het nog maar 10 sec.
Dus heb ik maar meteen een nieuwe besteld en heb dus nog geen kans gehad op het te proberen. Ik houd jullie op de hoogte.

Nou mensen ik ben dus vandaag weer aan het klooien geweest. Vanaf de standaard instelling proberen af te stellen. Maar helaas het is me nog niet gelukt om hem goed te krijgen.
Hij rijdt wel lekker maar slaat vaak af, vooral bij het in één keer vol gas geven of remmen. Dus dat schiet nog niet echt op.
Ook hoor je hem tussendoor wel eens moeite doen zodat de motor nog maar net doorloopt.

Dus nou denk ik zelf dat het een combinatie is van een te rijke afstelling en een net iets te koude gloei plug. Dus ik ga proberen dit weekend maar eens een warmere te kopen.

tenzij een van jullie zegt dat het hier zeker niet aan ligt.

Bij vol gas remmen en afslaan betekent meestal een slechte koppeling.

Wil de auto al bij stationair een beetje rollen is het zeker de koppeling.

Neej ik denk niet dat het daaraan ligt, ik heb twee weken geleden een nieuwe naaldlager in de koppeling gezet omdat deze kapot was.
Toen hij kapot was kon de "kluchbell" (of hoe dat ding ook mag heten) helemaal niet meer vrij lopen. Dit is nu opgelost, en de auto loopt ook niet weg als hij op de grond staat.

Quote: (PK-racing)
Een te koude gloeiplug koelt te snel af als de motor niet belast wordt, zoals bij stationair draaien, en zal bij gas geven niet warm genoeg meer zijn om de extra hoeveelheid gasmengsel te ontsteken, waardoor de motor ook af slaat.

Motor start en loopt goed, zeker met de gloeiplugdriver aangesloten, maar zodra deze eraf gehaald wordt, loopt hij niet goed stationair, of slaat af zodra je gas geeft
--------------
Gloeiplug te koud
--------------
Monteer een warmere gloeiplug (met een lager nummer) standaard hoort een 2 tot 2.5cc motor goed te lopen op een nr.3, een 3.5cc motor op een plug nr. 4. Als het buiten erg warm is, mag je één nummer hoger gaan.

He he, eindelijk ben ik erachter wat het was. Ik ben er achter gekomen nadat afgelopen week in één keer mn hele aandrijftijdwiel glad was.
Want ik begon dr wel aan te wennen, dus reed maar gewoon lekker door.
Dus ik vandaar nieuw tandwiel erop zetten, tandwiel er goed opgezet. Wil ik kijken of die niet te strak/los zit. Dus ik draai een paar keer, komt ie vast te zitten. Dus ik terug draaien en weer vooruit zie ik dat de "cluchbel" naar voor en achteren draait.
Bleek dat de schroef die de koppeling aan de motor verbind los zat. Dus die bewoog mee, dit is waarschijnlijk ook de rede geweest dat twee weken trug mijn naaldlager van de koppeling kapot was.
Maar in ieder geval rijd mijn auto weer prachtig, lomp hard.

Lol, lag hier ijs. Das leuk jonge beetje rondjes spinnen enzo. :D

PS: Roelof was dus toch degenen die het goed had. En ook alle andere bedankt voor de info.

Back