Motor+prop suggestie klein vliegtuigje

Ik heb een vrijevlucht (elastiek) modelletje wat ik wil gaan laten vliegen met besturing. Toestelletje heeft een span van 48cm, is 38cm lang en weegt nu startklaar 36gram. Dit is incl. dikke prop en elastiek, dus kaal zo'n 25 a 30 gram. Ik wil hem voorzien van twee 4grams servo's voor staartbesturing, weet nog niet of ik hem rolroeren ga geven.

Grote vraag is echter, welke motor hiervoor te gebruiken (en nee, geen brushless :o ) en welke prop. Zit zelf te denken aan een Guntherprop maar hoor graag ideeen.

Modelletje is trouwens een schattig ding voor de prijs van 5,88(!) bij www.conrad.nl, bestelnummer 233110 - 89

Hey Patrick,

toevallig heb ik dat ding ook nog in de kast liggen van de vroegere jaren ;)

Als je uit gaat van 4 grams servo's + 4 gram ontvanger + 3 gram regelaar + 15 gram motor (:?::!:) + 10 gram lipo + vliegtuig kom je snel uit op zo'n 70 gram (in het beste geval...)

Ik weet dat de vleugel van dit vliegtuig nauwelijks profiel heeft. Ik denk dat je bij dit vliegtuig toch eerder moet denken aan nog kleiner spul, kijk eens op www.indoorflyer.co.uk

kijk eens in deze draad, ik denk dat de daar opgenoemde componenten ook goed genoeg zijn voor dit modelletje.

He, mooie link! Heb net een bestelling binnen van aircraft-world, meteen maar weer bestellen. Weet iemand die 4 grams servo's ergenen goedkoop verkrijgbaar? Liep pas een draadje over een inkoopactie(tje) maar hoor daar niks meer over.

@ MaartenR: ik denk er ook aan om de vleugel iets meer profiel te geven, is idd vrij vlak nu.

Back