Motor reageert raar op het gas.

• Topicstarter Topicstarter VenomXL
  • Startdatum Startdatum
V

VenomXL

Guest
Hallo kenners!

Ik heb weer is een raar probleem bij 2 van mijn auto's...
Het begon bij mijn Savage X, nu heb ik het ook bij mijn Robitronic Mantis.
Als ik de auto start en gas wil geven dan houdt hij steeds in. Als ik kijk naar de servo dan gaat dat ding alle kanten op (vol gas stand en weer terug). Zet ik de motor uit dan doet alles het weer goed!?:confused:
Zodra ik de motor weer start begint de ellende weer...
Ik heb de ontvanger als eens vervangen en de accu's zijn goed vol. Ik snap het even niet, zit er nog een soort ontstoorder in ofzo? Er moet een link zijn met het motorblokje ergens.

Ik hoop dat een van jullie een oplossing weet :) Heb al wat rond gezocht op het forum, maar kwam niks tegen voor brandstof auto's.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Grz.
Ferry

Lijkt op metaal op metaal storing, veroorzaakt dor het rabbelen, van metaal op metaal, en dat komt weer door de trillingen welke de motor maakt als hij loopt.

De 40mhz,(mindere mate) en met name 27mhz besturingen zijn hier gevoelig voor.

Alleen de gasservo of gaat ook de stuurservo te keer?
Als alleen de gasservo te keer gaat moet je misschien eens de servo's omdraaien (gas<>stuur)

Ik heb het ook , maar het waren towerpro servo's en nu verwisseld voor hitec en probleem was verholpen

probeer een ander servo ,

you never know , mischien is dat het

Kenneth

ik zou eens kijken wat er gebeurt met een andere zenderset.
de servo's lijkt mij niet het probleem omdat je het in 2 verschillende auto's hebt

Vanmiddag zal ik een kijken of beide auto's echt exact dezelfde storingen hebben.
Ik dacht dat ze beide wel konden sturen. De mantis komt amper van zijn plek, maar de savage kan met een klein beetje gas wel rijden. De mantis heeft inderdaad 2 towerpro servo's, de savage heeft orginele HPI servo's. Ik hou jullie vandaag even op de hoogte :). Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik raad towerpro servo's zeer af eigenlijk heb er zelf 5 kapotte en nog 2 nieuwe liggen koop ze nooit meer.
voor stuur servo geen probleem maar als gas niet doen.
op gas is die te zenuwachtig heb geen 0 punt zoekt alle kanten op.
Ik vind het zelfs gevaarlijk hij geeft gas wanneer je het niet wilt.
Ik zeg het ligt aan towerpro servo want heb het zelfde probleem en dat was een nieuwe towerpro zo uit de verpakking en de andere nieuwe doet dat ook.
maar met mijn ace servo of savöx geen probleem gehad tot nu toe.
Maar wanneer gaan we weer is bashen want heb mijn savage ook weer bash klaar.

Ik raad towerpro servo's zeer af eigenlijk heb er zelf 5 kapotte en nog 2 nieuwe liggen koop ze nooit meer.
voor stuur servo geen probleem maar als gas niet doen.
op gas is die te zenuwachtig heb geen 0 punt zoekt alle kanten op.
Ik vind het zelfs gevaarlijk hij geeft gas wanneer je het niet wilt.
Ik zeg het ligt aan towerpro servo want heb het zelfde probleem en dat was een nieuwe towerpro zo uit de verpakking en de andere nieuwe doet dat ook.
maar met mijn ace servo of savöx geen probleem gehad tot nu toe.
Maar wanneer gaan we weer is bashen want heb mijn savage ook weer bash klaar.
Niet alle towerpro's zijn zo slecht. De MG995 zijn die dingen die je 3 voor een tientje koopt op Ebay. En er is vast een reden waarom je ze per 3 koopt :p Mijn pa rijdt met MG955 (geloof ik). Zijn wat duurder maar die geven tot nu toe geen problemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Naar mijn mening zijn het ook de towerpro 995 servotjes maar kijk ook eens of je kristal van de ontvanger niet los zit of veel trilt.
Of de antenne draad beschadigd want zodra de motor aan is begint het probleem??
Tja bashen daar is het wel weer tijd voor haha

ow ok wist niet welk type de slechte zijn.
Maar zo te zien de gene die ik heb haha
ik heb er in ieder geval zo'n slechte ervaring mee gehad dat iik het wel op ace en savöx houd

denk ook eerder metaal op metaal of metaal op carbon.. bv de snaarspanner van n vector nt zit op n carbon radioplaat.. die stoort en dezelfde reactie als je er geen stukje lexa onder doet..

Ik heb een towerpro 995, ik gebruik hem niet, ik kreeg hem nooit goed met mijn 40MHz setje, dus heb ik bij de lokale dealer een goede servo gekocht.
Sinds kort heb ik 2.4GHz setje en daar werkt hij wel goed op, rare dingen(mijn oude setje was ook wel een beetje gaar hoor).

probleem bij de mantis is opgelost. Was inderdaad een los kristal, deze er goed ingedaan en nu rijdt deze weer als een trein.
De savage x geeft nog steeds problemen, nu is ook me rotostart tandwieltje versleten... En van mijn savage XL is het kunststof tandwieltje in de versnellingsbak, schiet lekker op haha!
Morgen de Savage X rijklaar maken, ook daar zal ik is naar het kristal kijken. Maar die zat wel goed geloof ik. Er zitten nog de standaard hpi servo's in. Geen metalen volgens mij. Een 2.4ghz zal ik ook even naar kijken, misschien van spectrum ofzo. Morgen laat ik ff weten of het gelukt is.

@nitro & Buss, binnenkort inderdaad weer is ff bashen! Bij vathorst is nu goed te rijden.

Probleem is opgelost. Als ik zonder het kapje wat boven op de accu en ontvanger zit ga rijden dan werkt alles goed. Het kapje drukt teveel op de stekkers waardoor het blijkbaar gaat storen... Heb dit nog niet eerder gehad met deze auto, maar goed weet in elk geval waar het aan ligt.
Bedankt voor jullie reacties.

Back