motor rubbers

hallo allemaal

ten eerste een gelukkig en gezond 2010 gewenst iedereen

weet iemand, of je een 4 takt op rubbers moet zetten?

Ik weet dat dit voor een 2 takt wel nuttig is dit ivm met het hogere toeren tal van een 2 takt.
Geld dit ook voor een 4 takt, of heeft t eigenlijk geen nut?

ik hoor graag wat jullie reacties zijn.

motor 4 takt rond de 25 of 30cc

groetjes pascal.

Hey Pascal,

Ik heb meerdere 4 takt's gebruikt. Deze motoren had ik altijd op rubbers.
De rede waarom ik dat deed was omdat we bij ons op de club niet veel geluid mogen maken.
En ik het netter/beter vind om zo min mogelijk trilling van de motor door te geven naar het vliegtuig.

Wat is bij jou het doel waarom je een motor op rubbers wil zetten?
En om wat voor vliegtuig gaat het en welke bouw heeft het vliegtuig?
Dit zijn namelijk erg belangrijke zaken bij het wel of niet plaatsen van een motor op rubbers.

als je verder nog vragen heb over hoe je motor op rubbers te plaatsen kan ik wel wat foto's plaatsen.

GR Ruud

Laatst bewerkt:
Kleinere motor ... maar ik heb mijn 13 cc viertakt op deze manier op rubbers staan, om dezelfde reden als hierboven. De motor zit gewoon op een motordrager, de motordrager zit op een alu plaat die bijna zo groot is als het motorschot en die alu plaat is bevestigd met de rubbers. Zo zitten de rubber dempers verder uit elkaar en swingt de motor niet. En ik heb niet de vrij kleine rubbers van de hobbywinkel genomen, maar "cylindrische dempers" gekocht bij Fabory ... staan helaas niet in hun online catalogus. Ze zijn er in uiteenlopende maten/verhoudingen ... heb platte met grote diameter genomen, ook weer om het swingen tegen te gaan.

examplecowling.jpg

Laatst bewerkt:
Hier nog even wat inspiratie voor je met m'n Ugly Stik.

Deels home made. Dempers standaard industie. M4 draad, 15mm diameter. silent-block, schwingungdämpfer... Shore onbekend (shore = hardheid/flex). En... een Dave Brown motor mount.
Set-up in combinatie met de Hatori erg stil. (kist was een klankkast van jewelste)
Montageplaat is epoxyplaat. Steepjes zijn om exact onder een hoek te plaatsen, te centreren en de boorgaatjes af te tekenen. Laserprintje op het epoxyplaatje gelamineerd. (kan met epoxy of G4)

Concept motorsteun was eerst met kartonnetjes getest op passing

full

Definitief

125049d48ce520905.jpg

En later eenvoudig bijgesteld voor de Hatori, motor helemaal dwars

125048f74f016eee0.jpg

Heb het zelfde truckje nu ook toegepast op m'n verbouwde Calmato. Die was daarna ook verlost van de irritante klapperkaakresonanties.

Zoek ook eens op Hyde motor mount...
http://www.ofremmi.info/HowTo/Hyde-mount/HydeMount.htm
Toepassing F3A...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back