Nou dan is verschil tussen een vent en een idioot een dun lijntje, Jij zegt 't ik begin er niet aan.
Bovendien vind ik dat op een forum waar mannekes topic's lezen moeten worden gewezen op verantwoorde manieren waarop je die klussen kan klaren.
Concreet stel ik voor; ga naar een shop waar ze ultrasoon reinigen. Met de juiste reinigingsvloeistof worden spullen als nieuw. Tegenwoordig kan men ook reinigers kopen voor schappelijke bedragen, dat wel.
Dit is dus niet waar. Dat is hier op het forum te lezen. Niet iets adviseren als je het zelf niet geprobeerd hebt. Je zorgt er voor dat mensen nodeloos kosten maken. Een dikke laag verharste wonderolie krijg je er niet af met een ultrasoon reiniger. bovedien moet je zoals owen zegt erg oppassen dat je de motor niet molt door metaal op metaal. Ik heb erg goede ervaringen met koelvloeistof. En volgens mij was het gewoon 100 graden. enig idee hoe heet de olie in de koekpan is. Als je een andere beproefde metode weet dan hoor ik het graag. Deze methode is beproefd en werkt zonder de motor te beschadigen.
Hij ziet er weer uit als nieuw. ik heb minstens 10 motoren op deze manier gereinigd. We werken wel meer met giftige of gevaarlijke stoffen gewoon even nadenken waar je mee bezig bent. Dan hoef je iemand niet meteen voor een idioot uit te maken. Van methanol wordt je blind van 10 seconde lijm krijg je last van je zenuwen. Ether is ook niet zo te gek. En heb je je vinger wel eens in een draaiende prop gestoken.
Groet Robert-jan