Hoi Rolf,
Goed dat je even mee gaat kijken bij anderen.
Ervaringen kunnen immers vrij pijnlijk zijn met motortjes
Je hebt leren vliegen met brandstof kisten. Heb je dan geen instructie gehad over de motortjes die er in zitten?
Ik denk dat de meeste clubs je best op weg willen helpen in Nederland.
Als ik jou was zou ik gewoon eens contact opnemen met een club in de omgeving van waar je regelmatig komt in Nederland.
Als de motortjes het zouden moeten doen, dan is de kans vrij groot dat ze het ook gewoon gaan doen na inbouwen, mits je maar niet aan alle instelschoeven hebt gedraaid!
Qua inbouwen staat het meeste hier wel vermeld op het forum en daar zou je redelijk uit moeten kunnen komen.
Kunnen de instructeurs op de club in Denemarken je niet helpen?
Met nieuwe of gebruikte motortjes maak ik overigens meestal een testopstelling in de garage op de werkbank. Gewoon op een blok hout geschroefde motormount met een servo voor het gas, een ontvangertje met batterij en de tank op het blok hout gebonden.
Een servo is niet echt nodig, kan ook mechanisch, maar vind ik makkelijk.
Zo kan je rustig test draaien en met een slang aan de uitlaat naar buiten stinkt het ook niet zo erg.
kan je lekker pieren maarrrrrr kijk uit voor de vingers....
Verder sluit ik mij aan bij bovengenoemde reacties.
Groet Frank