ach, als het eenmaal goed staat, heb je er weing meer mee te maken.
het is meer de kunst van het weten aan welke je moet draaien
en de combinatie van alle schroeven
ook altijd les 1 in motoren: 1 ding tegelijk veranderen!!!
soms zie je mensen aan de hoofdnaald en tegelijk ook aan de andere naalden draaien. Leuk, maar dan weet je dus nooit welke naald nou de doorslag gaf, of welke het komende probleem veroorzaakt
Als je nou wilt weten of de mengselschroef goed staat, zou je (na het warmlopen etc) de motor stationair moeten laten lopen.
knijp nu de brandstofslang dicht, en ga secondes tellen.
als er binnen de 3 tellen een verandering in het toerental voordoet = te arm
tussen de 3 en 5 sec = ok
langer dan 5 = rijk
iig, bij de heli's en de vliegtuigen is dit een redelijke richtlijn..
ik heb me al eerder vergist in automotoren, dus laat ik het er even bij zeggen
nu is een beetje rijk niet zo'n punt, maar dan ga je weer grote verschillen zien tussen stationair en volgas. dus dat de motor bv stationair arm loopt, en voluit veels te rijk
het is meer de kunst van het weten aan welke je moet draaien
en de combinatie van alle schroeven
ook altijd les 1 in motoren: 1 ding tegelijk veranderen!!!
soms zie je mensen aan de hoofdnaald en tegelijk ook aan de andere naalden draaien. Leuk, maar dan weet je dus nooit welke naald nou de doorslag gaf, of welke het komende probleem veroorzaakt
Als je nou wilt weten of de mengselschroef goed staat, zou je (na het warmlopen etc) de motor stationair moeten laten lopen.
knijp nu de brandstofslang dicht, en ga secondes tellen.
als er binnen de 3 tellen een verandering in het toerental voordoet = te arm
tussen de 3 en 5 sec = ok
langer dan 5 = rijk
iig, bij de heli's en de vliegtuigen is dit een redelijke richtlijn..
ik heb me al eerder vergist in automotoren, dus laat ik het er even bij zeggen

nu is een beetje rijk niet zo'n punt, maar dan ga je weer grote verschillen zien tussen stationair en volgas. dus dat de motor bv stationair arm loopt, en voluit veels te rijk