motor steun savage

hallo,
ik heb net mijn gm nitrobull .28 binnen gekregen, ik ging dus alles monteren, alleen nu blijkt dat het carter van de gm iets te breed is voor de motorsteun, kan ik de motorsteun gewoon wat vijlen, of weten jullie iets anders ??
m.v.g,
manuel.

Ja dat kan prima met een vijl gedaan worden.
ABCD0009-4.jpg

probleem opgelost, motor paste niet omdat 1 boutje van de motorsteun te lang was, waardoor het carter de schroef raakte, heb nu een ringetje op de bout gedaan en hij past nu perfect, hier hebben jullie wat foto's van de auto en zender :
imag0028xh.jpg

imag0030q.jpg

imag0029z.jpg

imag0037uh.jpg

imag0032f.jpg

dit zijn de foto's,wel viel me op,dat de nitro bull niet zo veel klemt bovenin, is dit normaal ??.

dit zijn de foto's,wel viel me op,dat de nitro bull niet zo veel klemt bovenin, is dit normaal ??.
Het is denk ik een motor die helemaal nieuw is en helemaal droog staat?
dan moet je niet erg gaan draaien aan de krukas maar eerst even laten inlopen. je kunt voelen dat wanneer hij brandstof heeft gehad dat hij veel meer compressie heeft omdat de olie de zuiger goed afsluit

Het is denk ik een motor die helemaal nieuw is en helemaal droog staat?
dan moet je niet erg gaan draaien aan de krukas maar eerst even laten inlopen. je kunt voelen dat wanneer hij brandstof heeft gehad dat hij veel meer compressie heeft omdat de olie de zuiger goed afsluit

ja hij is inderdaad nog helemaal nieuw, heeft nog geen brandstof in gezeten.
ik ga hem dan gewoon inlopen en dan merk ik het vanzelf. ik had trouwens in de beschrijving gelezen dat de gloeiplug uit de motor gehaald moet worden na gebruik, waarvoor is dit ?
m.v.g,
manuel.

ik had trouwens in de beschrijving gelezen dat de gloeiplug uit de motor gehaald moet worden na gebruik, waarvoor is dit ?
Geen idee? wel zeggen ze dat er afterun olie in moet maar ik heb dat nog noooooit gedaan bij mijn brandstof motoren. Het is geen advies om het niet te doen maar ik vraag me sterk af of het wel ergens voor nodig is.

oke, gloeiplug laat ik dan gewoon zitten. afterrun stop ik wel altijd in de motor,
ik heb toch nog een vraag : ik betwijfel of mijn koppeling wel goed uitgeshimt is.
hier heb ik 2 foto's die de speling op de klok laten zien :

imag0039kx.jpg

imag0040vg.jpg

als er iets niet goed zit hoor ik het graag !
dan kan ik het nog corrigeren voordat ik ga inrijden.( sorry voor de wat slechte foto's trouwens :oops:, zijn met mobiel gemaakt )
m.v.g,
manuel.

lijkt inderdaad erg veel speling. Ik heb bij de schroef op de kopse kant een ringetje zitten misschien moet jij daar ook een ringetje extra doen. Misschien hoort het ook wel zo?

Nee hoor, die speling van 1 a 2 mm is prima... Het tandwiel van de koppelingsklok blijft in zijn geheel in contact met de main gear, dus die speling is prima.

Het mag 'lekker rammelen' bij een offroad, te veel speling is niet slecht, te weinig speling is heel slecht...

Nee hoor, die speling van 1 a 2 mm is prima... Het tandwiel van de koppelingsklok blijft in zijn geheel in contact met de main gear, dus die speling is prima.

Het mag 'lekker rammelen' bij een offroad, te veel speling is niet slecht, te weinig speling is heel slecht...

oke ! bedankt voor je reactie, ik was al bang dat er te veel speling op zou zitten ofzo. als het vrijdag wat beter weer is ( geen regen en niet zo koud :p ) dan ga ik het motortje inlopen volgens de WOT methode van het forum.
alvast heel erg bedankt allemaal, en ik hoop dat het inrijden goed gaat !.
m.v.g,
manuel.

oke, mocht het niet lukken met de WOT methode dan ga ik die van alpha proberen.dan nog 2 ( laatste :p ) vraagjes: de vorige eigenaar heeft er een spur/main gear van 47t op gedaan, en een koppelingsklok van 16t, kan deze verhouding werken op een savage, want bij pkracing hebben ze een tabel en daar staat dat het niet kan :confused:.
en de 2e vraag:toen ik de motor kreeg was de hsn bijna volledig uitgedraaid!,ik heb hem nu flush gezet. is dit een goed uitgangspunt om de motor op af te stellen ?.alvast bedankt voor jullie reacties.
m.v.g,
manuel.

De spur/clutchbell combinatie kan prima. Die tabellen moet je gewoon vergeten.(zijn maar een richtlijn IMO)
Als je je tandwielen goed in mesh kunt krijgen en er loopt nergens iets aan dan kan het toch.

Het zou kunnen dat je clutchbell tegen je remschijven aan komt omdat je cb net iets kleiner is dan de standaard vertanding.
Standaard vertanding van een savage is 17/47 dus dat ene tandje zal praktisch geen verschil maken..

Helemaal flush is prima om mee te beginnen..

Laatst bewerkt:
De spur/clutchbell combinatie kan prima. Die tabellen moet je gewoon vergeten.(zijn maar een richtlijn IMO)
Als je je tandwielen goed in mesh kunt krijgen en er loopt nergens iets aan dan kan het toch.

Het zou kunnen dat je clutchbell tegen je remschijven aan komt omdat je cb net iets kleiner is dan de standaard vertanding.
Standaard vertanding van een savage is 17/47 dus dat ene tandje zal praktisch geen verschil maken..

Helemaal flush is prima om mee te beginnen..

oke.bedankt voor je bericht.de clutchbell raakt de remschijven net niet, en er loopt niks aan dus dat is mooi.ik zal dan vanaf flush beginnen en volgens de WOT methode proberen in te lopen.bedankt voor jullie reacties allemaal !.
m.v.g,
manuel.

Back