Motor stuk?

Brushless is niet per se sterker als Brushed. je hebt alleen geen onderhoud aan Brushless motoren. (die zullen altijd hun power houden, terwijl brushed motoren power verliezen doordat de koolborstels slijten.

Als ik vragen mag, wat voor auto/chassis zou de motor in moeten komen? Ik bedoel, sneller willen als 14T is allemaal wel leuk en aardig. maar het chassis moet dat vermogen wel op de grond kunnen brengen lijkt me.

anyways, het 9T setje zal voor zover ik weet iets slomer zijn als een nieuwe 14T motor. echter, als je zelf je collector niet regelmatig afgedraaid hebt, zal de 9T set sneller zijn dan de motor die je had.
de 5.5T zou sneller moeten zijn als een nieuwe 14T brushed motor. maar ik vraag me af of dat wel een goede keus zou zijn.

Een goede 14T brushed motor zal sneller zijn als een 9T brushless setje.

Is het een goedkoop motortje die niet open te maken is niet of nauwlijks vertimed is dan is de Ezrun 9T waarschijnlijk een stukje sneller.

Een goede 14T brushed motor zal sneller zijn als een 9T brushless setje.

Is het een goedkoop motortje die niet open te maken is niet of nauwlijks vertimed is dan is de Ezrun 9T waarschijnlijk een stukje sneller.

Okay, mijn chassis is TA 05 met een hoop carbon en aluminium. Mijn oude motor (Corraly 14 Double) heb ik nog NOOIT afgedraaid (ik heb daar de spullen niet voor), koolborstels controleer ik wel. Foto van mijn chassis:

612398985_6_kZ6K.jpeg

Een borstelmotor moet je regelmatig afdraaien etc. , anders gaat ze heel snel achteruit...

Dat is het grote voordeel van brushless , afgezien van af en toe een drupje olie voor de lagers en eens in de zoveel tijd een keertje schoonblazen heb je er geen onderhoud aan.

Okay, het is dus best slim om brushless te kopen omdat het weinig onderhoud kost. De brushless motor's gaan wat langzamer dan brushed motor's maar hebben meer koppel en dus kun je een zwaardere tandwiel verhouding gebruiken.

Is dit nou de juiste conclusie? Of zit ik nou verkeerd?

De brushless motor's gaan wat langzamer dan brushed motor's maar hebben meer koppel en dus kun je een zwaardere tandwiel verhouding gebruiken.

Is dit nou de juiste conclusie? Of zit ik nou verkeerd?

Ligt eraan hoeveel turns Brushless motor je neemt. je kunt 18.5T brushless Crawler motoren kopen. (heel sloom, met erg veel koppel.) en 3.5T motoren welke heel hoog in de toeren gaan.

je kunt het aantal turns van een brushed en brushless motor niet letterlijk met elkaar vergelijken.
een 4.5T brushless zal ongeveer overeen komen met een 9T brushed.
een 18.5T brushless kwam aardig overeen met een 55T Brushed.

Maar zoals meerdere mensen heir al hebben gezegt (ik ook) die 9T Ez-Run azal waarschijnlijk sneller zijn dan die 14T brushed motor die je in je auto had zitten. (omdat deze nooit afgedraait is, zal deze niet z'n maximale snelheid meer hebben gehaald.)

Dus ja, een 9T brushed motor zal meer toeren draaien dan een 9T brushless. de 9T brushless zal meer koppel hebben. maar gezien de 9T brushed een groter vermogen heeft, zal deze sneller zijn.

Laatst bewerkt:
nee. je kunt het aantal turns van een brushed en brushless motor niet letterlijk met elkaar vergelijken.
een 4.5T brushless zal ongeveer overeen komen met een 9T brushed.
een 18.5T brushless kwam aardig overeen met een 55T Brushed.

Maar zoals meerdere mensen heir al hebben gezegt (ik ook) die 9T Ez-Run azal waarschijnlijk sneller zijn dan die 14T brushed motor die je in je auto had zitten. (omdat deze nooit afgedraait is, zal deze niet z'n maximale snelheid meer hebben gehaald.)

Hmm klinkt vrij logies eZrun is niet duur dus dat zou ik eventueel wel aan kunnen schaffen. Alleen welke?

9T?
8.5T?
5.5T?
Iets anders?

ik zou voor de 9T gaan. (of de 8.5T) 5.5 lijkt me overkill, zelfs voor een TA-05. hoewel, ik heb zelf nooit een TA-05 gehad, dus kan zo neit zeggen hoe bestuurbaar deze auto blijft met een 5.5T setje.

ik zou voor de 9T gaan. (of de 8.5T) 5.5 lijkt me overkill, zelfs voor een TA-05. hoewel, ik heb zelf nooit een TA-05 gehad, dus kan zo neit zeggen hoe bestuurbaar deze auto blijft met een 5.5T setje.

Denk dat dat dan het beste is, maar even kijken wat ebay doet ik heb een hele leuke 5.5T op bieden gezien als ik geluk heb heb ik hem voor hetzelfde geld als een 9T tje.

Nogmaals koop gewoon de 9T....

Ga je echt geen spijt van krijgen ;)

EDIT: Op ebay word op het laatste moment toch wel meer geboden dus verwacht er niet teveel van

Dan koop je toch de 5.5T? Ben op zich wel benieuwt hoe lang zo'n TA-05 heel blijft. (die TT-01 zal ook geen erg lang leven hebben denk ik. ;) )

Jezus zeg, wat een eigenwijsheid. Je komt hier advies vragen; iedereen geeft je duidelijk het advies die 9t te kopen, en dan kom je aanzetten met je stijfkop en die 5.5t? Koop dan gewoon die 5.5t, maar stel hier in het vervolg dan ook geen vragen meer en hou er wel rekening mee dat je auto het niet lang zal trekken/onbestuurbaar zal zijn.

Jezus zeg, wat een eigenwijsheid. Je komt hier advies vragen; iedereen geeft je duidelijk het advies die 9t te kopen, en dan kom je aanzetten met je stijfkop en die 5.5t? Koop dan gewoon die 5.5t, maar stel hier in het vervolg dan ook geen vragen meer en hou er wel rekening mee dat je auto het niet lang zal trekken/onbestuurbaar zal zijn.

Wat zei ik je, ik ben zwaar eigenwijs maar ik ga denk ik naar jullie luisteren. Laten we beiden (vooral ik) wijs zijn en geen onnodige ruzie maken oke?

Back