motor t rex 250

Waar ik hem gekocht heb ook eens gevraagd en die zegt dat deze motor meer 3d gericht is en op 3s kan maar daar geloof ik niet veel van . Deze namiddag ga ik de 2s 1250 halen en eens proberen. Laat nog wel iets weten.:cool:

Ik zou lekker terug gaan naar waar je m gekocht heb en m eens over de toonbank trekken.. Niks geen 3d gericht, en niks geen 3s.
Scorpion HKII-2206-5300KV (2.3mm Shaft) - Scorpion Power System

2s max. en daar kan je dus echt geen 3d mee hoor.... power/weight ratio is daar te min voor.

Vragen of je m omruilen kan zou mn eerste stap zijn. je hebt echt de 2206-3900kv nodig voor in de 250.

Vanmiddag motor gestoken en lipo gaan halen . Met 2 s wil hij echter niet draaien. Is standaard regelaar en volgens boekje zou die 2s en 3s herkennen.
Moet ik iets opnieuw instellen? Instructies gelezen en k' vindt het niet direct:confused:
Dan maar eens dom gedaan 3s erop en eens vliegen . Dat ging maar ineens toerental naar beneden, op tijd geland. Motor ok, regelaar niet te warm maar lipootje gloeiend en bol. Liever dat dan de rest:vamp:
Hoe moet ie npu 2 s herkennen:rolleyes:

Een 3S motor op een 2S accu gaat niet lekker lopen.
Een betere oplossing is om, wanneer je het max toerental te hoog vindt, je throttle curve daar op aan te passen. De originele Align motor is dacht ik een 3800 of 3900 kV. Die scorpion is blijkbaar echt nogal giftig. 5300kV op een 3cel accu levert een erg hoge headspeed op. Wordt ie niet echt tam van ;)
De standaard motor voldoet prima, tenzij je Szabo of Kammerer heet...

Willem.

Een betere oplossing is om, wanneer je het max toerental te hoog vindt, je throttle curve daar op aan te passen. De originele Align motor is dacht ik een 3800 of 3900 kV. Die scorpion is blijkbaar echt nogal giftig. 5300kV op een 3cel accu levert een erg hoge headspeed op. Wordt ie niet echt tam van ;)

Willem.
Ja , de standaard motor is goed . t'Is meer een bezigheidstherapie tot ik aan m'n logo 500 mag beginnen maar in de zomer mag ik niet bouwen van m'n wederhelft:(
De 5300kv is voor 2s geschikt , mailtje naar scorpion zelf gestuurd. Ben juist vergeten dat bij een nieuwe motor ik de regelaar opnieuw moet instellen:hammer:
Morgen instellen en met 2s 1250 mah proberen.

Het is een 2s motor!! en je curve aanpassen om lagere toerental te krijgen is niet gewenst. alleen maar hitte in de regelaar.
standaard 250SP motortje is 3400 kv..

Hoe t trouwens zit met de regelaar. 2s moet werken.. mijn 250 draait wel gewoon met een 2s lipo...

enne.. juist Szabo en Kammerer vliegen prima met de standaard motor...;)

Laatst bewerkt:
Back