motor te heet? Na tankje leeg, moeilijk starten...

• Topicstarter Topicstarter dkawa
  • Startdatum Startdatum
BlackFox zei:
Hoe bedoel je: hij rijdt voor geen meter ?
Gaat hij te langzaam, slaat hij af ?
Ik vrees dat die rs4-3 gewoon langzaam is, daarom zijn er al meerdere in de soep gedraait omdat ze hem te arm zetten om ook maar iets sneller te gaan :?

Hiermee bedoel ik dat ie niet goed trekt, pruttelt en rookt teveel... Maar hij blijft dan wel koel, kan gewoon met mn vinger op de koelkop...

Maar zodra ik de carb steeds wat verder indraai loopt ie natuurlijk veel beter maar wordt de kop wel heter.. Dan zet ik mijn vinger er niet zomaar ff snel erop... :D

Ik vind dat ie standaard niet echt traag is hoor.. Als ie eenmaal goed afgesteld is vind ik hem echt wel snel met mijn 2 bak en tuned pipe... Maar nogmaals, hij wordt dan gewoon te warm!! MEt als gevolg dat ik het moeilijk gestart krijg..

Nou, ik heb die koelkop van Hilbren overgekocht... Nu maar hopen dat het wat helpt!!! :lol:

Anders niet goed, geld terug.... :D :D :D

hey joh laat het ons even horen of het werkte !!!

groetjes subaru.

de standaard hpi motoren zijn gewoon goed.
de afstelling van de motor is 2,75 slag open.
met 16% brandstof.
de hpi motoren worden nou eenmaal warmer als bv picco motoren.
een grotere koelkop helpt wel.
als je een andere motor koopt , koop dan een picco motor, deze zijn goed en betrouwbaar.
koop inieder geval niet te snel een andere motor want de hpi motor bij goede afstelling kunnen ze jaren mee.

succes er mee

subaru zei:
hey joh laat het ons even horen of het werkte !!!

groetjes subaru.

Hilbren wacht nog op zn geld.... :lol:

Dan stuurt hij de koelkop naar mij op... ik moet helaas nog w8en.. :cry:

manusje zei:
de standaard hpi motoren zijn gewoon goed.
de afstelling van de motor is 2,75 slag open.
met 16% brandstof.
de hpi motoren worden nou eenmaal warmer als bv picco motoren.
een grotere koelkop helpt wel.
als je een andere motor koopt , koop dan een picco motor, deze zijn goed en betrouwbaar.
koop inieder geval niet te snel een andere motor want de hpi motor bij goede afstelling kunnen ze jaren mee.

succes er mee

Dank je.. maar hoe weet jij zo precies dat de afstelling 2,75 open is? Dat zijn bijna 3 volle slagen open en ik vind dat toch nog te rijk..

De koelkop heb ik nog niet, hopelijk dat ik die in het weekend al heb dan kan ik ff testen...
\
Maar afgelopen zondag heb ik de afstelling ook rijk gezet (bijna 3 slagen) en toen reed ie echt voor geen meter. Hij wilt geen toeren maken, helemaal niets.. echt slecht... En zodra ik het armer ga zetten loopt ie natuurlijk veel beter, alleen wordt ie dan errug warm..

Anyway, laten we maar even wachten op mijn koelkop... ben reuze benieuwd...

Vandaag heb ik de koelkop van Hilbren gemonteerd en hopelijk vanavond even testen of anders morgenmiddag bij de Makro in Best..

Het past perfect en het ziet er nog goed uit!! Nogmaals bedankt Hilbren!! :lol:

De koelkop is lichter dan het originele en is bijna 2x hoger dus koelen zal en moet ie nu wel doen :wink:

Ik laat wel weten wat de prestaties gaan zijn..

Auto rijdt SUPER!! HEt koelt veeeel beter en ik krijg de auto sneller gestart vanwege de betere koeling... He he.. gelukkig zeg...

Heb vandaag lekker gereden bij de Makro in Best!!

Nogmaals bedankt Hilbren voor de koelkop!! :lol:

Back