motor te plots vol vermogen...

Heb mijn E-motor op een draaiknop van mijn zender staan.futaba T8FG
Mijn gashendel gebruik ik om de flaps te bedienen (zwever 3.5m) daar dit in de landing onmiddelijk en fijn moet gestuurd worden.
Nu heb ik het probleem dat als ik de draaiknop aanzet ,(deze heeft ook een midden neutraal punt) de motor te plots vol vermogen geeft. Eens hij draait kan ik wel een ietsje minderen maar dit gaat ook veel te kritisch. Is dit op op één of andere manier op te lossen ?

DYMOND MASTER HQ-3651 Combo met 60 A opto Regelaar

thx guys,

je kan ene schakelaar toewijzen. voor motor uit. bij het aan zetten van de zender vraagt deze er dan ook om.

motor gaat dan pas aan na de schakelaar (ik gebruik sf) om te zetten.

Twee vliegfasen aanmaken. Bij de eerste (normaal) zit de motor op de stick en is dus nauwkeurig te regelen. De flaps staan op een draaikop, eventueel met een vaste instelling omdat verstellen tijdens de normale vlucht niet nodig is. Voor de landing wordt overgeschakeld naar de vliegfase "landing". De motor verhuist naar de draaikop, ook eventueel met een vaste waarde omdat de motor in deze vluchtfase niet wordt gebruikt. De flaps komen nu op de stick en zijn nauwkeurig te bedienen.

Het programmeren van vliegfasen is in het begin wat lastig. In de handleiding staan de handelingen beschreven.

Dat komt misschien omdat je de ESC nog niet gecalibreerd hebt.
Aanzetten met gas helemaal open gedraaid, dan dicht draaien.
Hiermee leert de ESC zijn 100% en 0% punten.

Ik heb hiermee al 3 ESC problemen op kunnen lossen,
misschien is het ook een oplossing voor jou.

Na lezen van reply Richardcj ging mij een lichte branden ..
Een update vd zender gedaan en daardoor kan ik nu de throttle curve aanpassen.
Dit werkt uitstekend !
In alle geval vriendelijke dank aan allen en vooral aan Richardcj
Tof, dit forum !

Back