Motor te warm geworden???

Dat dacht ik al, ik durfde hier alleen nog niet aan te zitten, omdat ik nog niet zo ervaren ben met het afstellen van motoren. Straks slaat de motor een keer af als ik nose in vlieg... ben bang dat ik hem dan ik stukjes mee naar huis kan nemen.
 
Mwah, je moet hem ook nie te veel verstellen... En goed testen. Voor je neus hangen tail in en dan vol pitch, als tie inkakt de hoofdsproeier bijstellen. Daarna pas de stationairsproeier, omdat die een verhouding is van je hoofdsproeier. Als tie te arm staat met 1/8 slag per keer rijker zetten, kan er weinig misgaan.
 
Arien,

Er is niets aan de hand met je motor, laat hem lekker in elkaar zitten!

Een OS50 loopt typisch heel rijk bij weinig gas, en heeft vaak wat moeite met het opspoolen. Doordat jij hem wat rijker hebt gezet, is hij gewoon afgeslagen op dat "rijke punt".

Wanneer het buiten warmer wordt, zet de lucht uit. Hierdoor heb je per slagvolume minder zuurstof in de cilinder. Hierdoor moet je de motor dus ook iets armer zetten om de optimale afstelling te behouden. Jij hebt hem juist wat rijker gezet, vandaar.

Echter, de motor wordt wel degelijk een stuk warmer bij de warme weer, dus dat moet je wel in de gaten houden. Je reactie om de motor wat rijker te willen zetten wanneer hij te heet wordt is juist.

Het kan zijn de je idle naald iets armer moet, maar daar moet je mee opletten, anders gaat hij weer veel te arm lopen bij het hoveren (OS50 probleem). Dan wordt hij weer veel te heet! Het blijft allemaal een compromis.

Ik zou zeggen, kom weer een keertje langs in Son, dan kijk ik er naar.

Groeten,

John.
 
Hoi John,

Goed te horen dat je weer terug uit het buitenland ben.
Zoals je hierboven al gelezen hebt wordt mijn motor voor mijn gevoel veel te warm. Ik kan de carterdeksel geen seconden meer vasthouden met dit warme weer en ben bang voor een vastloper.
Volgende week ben ik van plan om naar Son en Breugel te komen.
Ik neem van de week nog wel even contact met je op.

Groeten,
Arien
 
Back
Top