Hey,
Ik heb een Kyosho FW-05T gekregen, geschiedenis onbekend.
Na een paar kleine herstellingen (niet aan de motor) draait deze nu.
Nu draait hij en ben dus begonnen met de fabrieks aangeraden instellingen.
2 en halve draai voor de afstel schroeven.
Na wat warm gedraaid te hebben proberen om deze beter af te stellen.
Maar er is 1 ding wat mij totaal verbaasd is dat geregeld de motor naar een heel hoog toerental gaat terwijl de gasklep helemaal toe is.
Vooral wanneer hij ergens komt vast te zitten om de bodemplaat en dus de wielen vrij konden ronddraaien. De wielen draaien niet meer, hij is dus uit versnelling gegaan.
Ik kan hem dan perfect stil leggen door de naftleiding dicht te nijpen.
Ik ben wel nieuw tot dit maar ben mecanieker in het dagelijkse leven dus een deel is wel vertrouwd. Dus dat hij ergens valse lucht kan zuigen ergens lijkt me nog logisch maar dan vraag ik me nog af waar hij al de brandstof kan aanzuigen om zo een hoog toerental te behalen als de gasklep (schuif) dicht is. Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat ik nog niet heb geprobeerd de lucht te bedekken om stil te leggen.
Ik hoop het probleem goed uitgelegd te hebben. En iemand mij in de juiste richting kan helpen om dit op te lossen.
Aangezien er geen geschiedenis van de motor bekend is was ik aan het denken dat er misschien ook iets in de motor niet juist is. Deze gaat een van de volgende dagen misschien open gedaan worden om eventuele interne schade te kunnen zien.
Alvast bedankt.
Ik heb een Kyosho FW-05T gekregen, geschiedenis onbekend.
Na een paar kleine herstellingen (niet aan de motor) draait deze nu.
Nu draait hij en ben dus begonnen met de fabrieks aangeraden instellingen.
2 en halve draai voor de afstel schroeven.
Na wat warm gedraaid te hebben proberen om deze beter af te stellen.
Maar er is 1 ding wat mij totaal verbaasd is dat geregeld de motor naar een heel hoog toerental gaat terwijl de gasklep helemaal toe is.
Vooral wanneer hij ergens komt vast te zitten om de bodemplaat en dus de wielen vrij konden ronddraaien. De wielen draaien niet meer, hij is dus uit versnelling gegaan.
Ik kan hem dan perfect stil leggen door de naftleiding dicht te nijpen.
Ik ben wel nieuw tot dit maar ben mecanieker in het dagelijkse leven dus een deel is wel vertrouwd. Dus dat hij ergens valse lucht kan zuigen ergens lijkt me nog logisch maar dan vraag ik me nog af waar hij al de brandstof kan aanzuigen om zo een hoog toerental te behalen als de gasklep (schuif) dicht is. Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat ik nog niet heb geprobeerd de lucht te bedekken om stil te leggen.
Ik hoop het probleem goed uitgelegd te hebben. En iemand mij in de juiste richting kan helpen om dit op te lossen.
Aangezien er geen geschiedenis van de motor bekend is was ik aan het denken dat er misschien ook iets in de motor niet juist is. Deze gaat een van de volgende dagen misschien open gedaan worden om eventuele interne schade te kunnen zien.
Alvast bedankt.