motor twinjet

dat gaat echt niet goed met die motor :)
regelaar van 10-15a is voldoende.

doe er iets van een Typhoon 15/10 op ofzo met klein propje (cam speed prop).

Zijn beide motoren met weinig toeren die je redelijk groot moet proppen. Meer kracht dan snelheid in dit geval.

2 motoren op 1 regelaar is in praktijk mogelijk maar zeker niet aan te bevelen.

elke motor zijn eigen regelaar geniet de voorkeur.

die typhoon heeeft toch ook maar 1500 kv of niet?
Ik dacht toch dat gelezen te hebben en eengezien die fietsbel 1570 kv heeft dacht ik dat het ging lukken maar bedankt voor je advies.
Misschien zet ik er wel een typhoon op men een regelaar dan,heb hem liefst mono(met 1 motor).
dat verhoogt tergelijkhertijd ook de vliegtjden volgens mij.

mvg sven

Begin al met een goede accu, de 3700 van Flightpower. Als je dan alles met je huidige motorisatie kan wat het toestel kan, ben je wel enige jaren verder. Power genoeg zoals hij nu is. Een goedkope brushless setup op de twinjet bestaat haast niet, hij is 2-motorig en je hebt alles dubbel nodig. Een vriend heeft de Twinjet omgebouwd op MPX binnenlopers, en zit toch dicht bij de 400 euro aan motorisatie zonder accu als je alles optelt

mijn lipo is toch ook vrij groot,zie het echt niet zitten zoveel geld in te steken eigenlijk...
had gehoopt dat ik hem wat goedkoper kon upgraden,niet dus:szal vlug voor nog wat extra koeling zorgen zal het daarmee dan wel moeten doen:)

mvg sven

Met die flightpower erin heb je minimaal 30% vermogenwinst in vgl met die tarabat... Gewoon omdat die flightpower zo geweldig goed is!

Even terug naar de vraag of 2 brushless motoren op 1 regelaar kunnen; dat kan niet voorzover ik weet. Brushed motortjes wel.
Een brushless wordt aangestuurd door de regelaar en loopt ook niet als je hem direct op een accu aansluit. Als je twee motortjes op 1 regelaar zet kan hij ze nooit allebei tegelijk aansturen.
Een brushed motortje wel, daar regel je enkel de stroom (of spanning...?) die door de motor loopt, verder niks.

Het kan wel maar geeft wat start problemen.
Draaien ze een maal dan gaat het goed.
Kan dus in de lucht startproblemen geven daarom raad ik het af tenzij het zonder aandrijving een heel makkelijk te landen vliegtuig is. :)

U heeft helemaal gelijk. Ik beschouw het starten van een motortje echter als tamelijk essentieel voor een geslaagde vlucht :D , vandaar dat ik reageerde op de stelling van Noah dat het wél zou kunnen.

Back