Motor valt stil na tankbeurt

Vorig weekend tijdens een half uur durende race viel mijn motor 3 of 4 keer uit. Dit gebeurde telkens tot maximum 10 m na een tankbeurt. Anders is die geen enkele keer uitgevallen. (De motor was pas gereviseerd en ingereden maar nog niet op zijn beste niveau afgesteld. Stationair stond hij ook iets aan de hoge kant). Na het stilvallen startte de motor opnieuw zonder enig probleem.

Iemand een idee waar dit zou kunnen aan liggen? Teveel gasgeven of te weinig tijdens het tanken?

10 minuten ná een tankbeurt?
Dan is je tankie waarschijnlijk leeg geweest.
En als je 10meter ná een tankbeurt bedoeld, dan kan het zijn dat de motor net even te arm loopt doordat het tankkleppie open is geweest. Hierdoor verdwijnt de druk op de brandstof, welke de brandstof door de slang naar de carburateur drukt. Hierdoor kan het zijn dat de motor net na het tanken dus even té arm loopt en hierdoor uitslaat. Het is te voorkomen door ná het tanken bij het wegrijden niet VOL gas te geven, maar met korte stootjes gas eerst even de motor op toeren te laten komen, waardoor er weer druk in de tank wordt opgebouwd.....

Als de motor met veel rook wegsputtert na je tankbeurt loopt de motor vol en moet je hem op de mengschroef armer zetten.

Overigens kan een nieuwe plug ook al beter werken om beter op te pakken bij een te rijk mengsel.

waarschijnlijk staat de motor als je aan het tanken bent stationair te draaien en loopt het carter vol met brandstof na het wegrijden geef je gas en het teveel aan mengsel komt in de verbrandingskamer dus eigenlijk staat hij te rijk en slaat af stel de motor bij de opname sproeier iets armer en je hebt dit probleem niet meer

hahahahahahahahaha
ik zie dat mijn voorganger hetzelfde in zat te toetsen als ik op dezelfde tijd
maar je nu weet je in ieder geval wat je moet doen

Het zou ook kunnen dat, doordat je het tankklepje open doet, de druk op de benzine-aanvoer wegvalt. Ik heb hier zelf soms ook last van, zeker als je volgas wegtrekt na het tanken.

Voor mij werkt snel tanken en daarna nog even stationair draaien prima.

ik zelf geef tijdens het pitten geen gas, maar voordat ze mijn auto weer neerzetten geef ik een keer volgas om de carburateur weer te legen.
op deze manier kan je zodra de auto weer de grond raakt volgas wegrijden.

Back