motor vervangen

gisteren is de motor van mijn hpi blitz gesneuveld, nu is mijn vraag of ik enkel de motor kan vervangen of ineens ook verplicht ben van een nieuw regelaar te steken? De standaard motor is een brushed 15T.

Zolang je vervangt door dezelfde motor, of een gelijkaardig type die de limiet van je regelaar niet overschrijdt, is er geen probleem.

tuurlijk, moet je wel een andere regelaar erbij hebben

Ik had gedacht als motor aan een 8,5T met bijpassende regelaar, is dit te zwaar voor de hpi blitz? Mijn bedoeling is om een groot vermogen te hebben, maar de wagen moet toch nog perfect onder controle blijven, dus bij full gas net geen wheelie snap je? Op internet vindt je alle gegevens van motoren en dergelijke, maar ik zou willen weten wat een 8,5T in de praktijk geeft.
Ik denk wel dat alles beneden de 8,5 te zwaar is voor de 1:10 short course truck.
Tenslotte wil ik blijven op terrein rijden, vb gras, want vermoed dat de standaard motor door langdurig op gras te rijden stuk is gegaan...

wheely's met een shortcourse truck wordt sowieso moeilijk. Een 8.5t kan het prima doen in een SCT, heb ik ook in mijn Slash namelijk!

wheely's met een shortcourse truck wordt sowieso moeilijk. Een 8.5t kan het prima doen in een SCT, heb ik ook in mijn Slash namelijk!

Leuk :p wat is de topsnelheid ongeveer op de weg? Mijn sct is wel 2wd.
Op hobbyking staan die dingen wel spotgoedkoop. Welk merk van motor en regelaar heb je?

Ik zou lekker voor de 8.5t ezrun en 60 a esc gaan. Die combo kun je met 2s lipo's prima onder controle houden en dan zul je amper of zelfs niet wheelies trekken. Ik heb zelf ook een Ezrun in mijn traxxas bandit en ben er zeer tevreden over. Ik heb hem namelijk al een tijdje.

Greetz Cheb60

Ik zou lekker voor de 8.5t ezrun en 60 a esc gaan. Die combo kun je met 2s lipo's prima onder controle houden en dan zul je amper of zelfs niet wheelies trekken. Ik heb zelf ook een Ezrun in mijn traxxas bandit en ben er zeer tevreden over. Ik heb hem namelijk al een tijdje.

Greetz Cheb60

Ik hoop dan wel dat deze het een hele tijd langer zal uithouden als ik op het gras en offroad rijd? Ik heb nu lipo's van 5000mah, hoelang ongeveer zou de rijtijd zijn? Nu was deze ongeveer 20min met de standaard brushed 15T motor.

vergeet niet dat de Bandit een stuk lichter is dan een SCT en ik vind de 8.5 in mijn slash toch wel een heetlopertje

Ik haal al gauw een halfuur rijtijd met mijn bandit. 5000 Mah turnigy hardcase 20c pack... de motor word bij mij rond de 55 graden. I

Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag naar de MB winkel geweest, daar vertelden ze mij dat ik de motor niet goed gerodeerd had, mocht niet achteruitrijden in het begin wat ik niet wist, de koolborstels hebben een verkeerde stand aangenomen en de boel is als gevolg voor de schroothoop. Geen getreur, heb mij ineens die 8,5T brushless met 60A regelaar (die tot 4,5T mag gaan) aangeschaft voor 120eur, ga hem er straks indoppen en eens kijken wat dat geeft :p

En ... zit de EZrun er al in ? Wat vind je ervan ?

Oh ja, er is trouwens ook een algemeen Blitz topic, misschien kan je daar je verdere bevindingen en ervaringen posten. Is wel handig voor de andere Blitz rijders. Zelf rij ik met een Novak 10.5T BL combo op 2S in de Blitz, is voor mij prima goed, aangezien ik niet de beste rijder ben :D

En ... zit de EZrun er al in ? Wat vind je ervan ?

Oh ja, er is trouwens ook een algemeen Blitz topic, misschien kan je daar je verdere bevindingen en ervaringen posten. Is wel handig voor de andere Blitz rijders. Zelf rij ik met een Novak 10.5T BL combo op 2S in de Blitz, is voor mij prima goed, aangezien ik niet de beste rijder ben :D

Jep, zit er van deze namiddag in, het is een bom in vergelijking met de stoch brushed motor :p In de zwaarste belasting heeft de motor maar 50 graden dus wat dat betreft krijg ik hem deze keer niet meer aan flarden :p
Ik mag met de motor en regelaar tot 6C gaan, en de regelaar kan een motor van 4,5T aan :p

Ik heb sinds een jaar een Traxxas E-Revo met een Brushed motor (2x Titan). Heb er veel lol met mijn zoontje mee gehad en sinds vorig weekend waren de beide motoren "op". Bleek dat Traxxas levenslange garantie geeft en krijg dus binnenkort 2 nieuwe van de dealer waar ik de auto heb gekocht. Heeft iemand ervaring met het vervangen van beide motoren?

Back