gisteren is de motor van mijn hpi blitz gesneuveld, nu is mijn vraag of ik enkel de motor kan vervangen of ineens ook verplicht ben van een nieuw regelaar te steken? De standaard motor is een brushed 15T.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zolang je vervangt door dezelfde motor, of een gelijkaardig type die de limiet van je regelaar niet overschrijdt, is er geen probleem.
tuurlijk, moet je wel een andere regelaar erbij hebbenMag er dan ook een brushless in?
tuurlijk, moet je wel een andere regelaar erbij hebben
wheely's met een shortcourse truck wordt sowieso moeilijk. Een 8.5t kan het prima doen in een SCT, heb ik ook in mijn Slash namelijk!
Leukwat is de topsnelheid ongeveer op de weg? Mijn sct is wel 2wd.
Op hobbyking staan die dingen wel spotgoedkoop. Welk merk van motor en regelaar heb je?
top zal ergens rond de 60-65 liggen, en een Slash is ook 2wd.
Dit is het merk motor en ESC die ik erin heb liggen
EZRUN HOBBYWING 8.5T BRUSHLESS 60A 4000KV MOTOR COMBO | eBay
maar, een setje die ik je nu zou aanbevelen is deze:
EZRUN Model 3500KV Brushless Motor & SC10 70A ESC ME224 | eBay
eerder wat aan de lichte kantzelfde snelheid als mijn team losi lst monster truck dus.
Zou de 8.5 T te zwaar zijn dan?
Ik zou lekker voor de 8.5t ezrun en 60 a esc gaan. Die combo kun je met 2s lipo's prima onder controle houden en dan zul je amper of zelfs niet wheelies trekken. Ik heb zelf ook een Ezrun in mijn traxxas bandit en ben er zeer tevreden over. Ik heb hem namelijk al een tijdje.
Greetz Cheb60
vergeet niet dat de Bandit een stuk lichter is dan een SCT en ik vind de 8.5 in mijn slash toch wel een heetlopertje
En ... zit de EZrun er al in ? Wat vind je ervan ?
Oh ja, er is trouwens ook een algemeen Blitz topic, misschien kan je daar je verdere bevindingen en ervaringen posten. Is wel handig voor de andere Blitz rijders. Zelf rij ik met een Novak 10.5T BL combo op 2S in de Blitz, is voor mij prima goed, aangezien ik niet de beste rijder ben![]()