motor voor Calmato ST GP 1400

Mijn vader wil de Calmato ST GP 1400 kopen maar deze wordt zonder motor geleverd.

image.php

Er staat dat bijna elke 25-35 2cycle engine past maar ik heb geen idee welke motor mijn vader nodig heeft.

Vliegen op dit moment met hobbyking bixler en wordt ons eerste benzine vliegtuig.

Kunnen jullie mij helpen bij het uitzoeken van een geschikte motor voor de calmato st gp 1400?

EDIT: ik zie dat er op de afbeeldingen van de kyosho pagina een OS-35 op zit welke motor raden jullie mij aan?

Bedankt.

Laatst bewerkt:
Probleem is dat de enige goede hobbyzaak quartel hier in de buurt het vliegtuig niet verkoopt.

Laatst bewerkt:
neem je vader dan misschien onder de arm en rijd naar een andere hobbyzaak een beetje verder weg...

ik rijd ook geregeld 60 km voor een betere winkel

als je .25 neemt dan is dat 4 cc maar vind ik erg krap. .40 is 6,5 cc en denk dat dat meer fun op gaat leveren. Liever wat over dan tekort.

Kijk voor een .40 irvine of .40 os max.

Groet

Stefan

als je .25 neemt dan is dat 4 cc maar vind ik erg krap. .40 is 6,5 cc en denk dat dat meer fun op gaat leveren. Liever wat over dan tekort.

Kijk voor een .40 irvine of .40 os max.

Groet

Stefan

De .40 irvine is voor een leuke prijs te koop en deze motor past dus ook?

Vind het nogal verwarrend omdat op de kyosho site staat dat een 25-35 past (snap ik niet echt).

Heb ik met .40 motor een andere spinner nodig?

Bedankt.

Laatst bewerkt:
de 40 past wel, maar je moet waarschijnlijk de steun wat verder uit elkaar plaatsen, bij die span en dat gewicht, word het wel een vel kistje met een 40..LEUK!

Os heeft een pittige AX 35. Daar moet je wel wat voor neertellen.
Zou een OS of Saito 40 kunnen overwegen. Komen welliswaar ook niet voor een knikker en een scheet...
Draaien redelijk zuinig en wellicht wat minder heftig in het kapje te verwerken, doordat het uitlaatje ook wat compacter steekt? Zou ik zelf voor de Saito gaan... carb is beter te regelen... die wordt pas prettig afstelbaar bij een 48.
OS 40 is niet iets voor capriolen... maar meer iets om mee rond te tuffen en af en toe een loeping...

Laatst bewerkt:
Kijk ook eens op de website van Just Engines (Just Engines Online Ltd J'EN). Hebben hun eigen merk motor, de J'en. Heb ze zelf in bedrijf en ben er erg tevreden over (prijs, kwaliteit verhouding). Ze hebben ook een 'inloop' service zodat je motor direct bedrijfsbereid is. In jouw geval zou je dan de J'en .37 kunnen nemen. Is een .25 size motor (dus lichter als een gewone .40 motor, weegt 284 gram) maar dan wel met de kracht van een .40. Heb de .37 zelf ook icm een weston uk throttle pipe op mijn EF Outlaw. Nou dat gaat heel machtig mooi :)

Andere goede goedkopere opties zijn Magnum, MVVS en ASP motoren (heb ik ook in bedrijf). Goedkoper als OS en net zo goed tegenwoordig. Vooral de Magnum en MVVS hebben bakken met powers.

Tenslotte kun je nog eens kijken op Ebay.de, daar staan altijd veel motoren op. Nederlandse ebay daarentegen is slecht.

Laatst bewerkt:
Maar een Irvine 40 ABC Mk.4 is dus ook een goede motor? Want deze kost onder de 100 euro dus dat scheelt weer.
De irvine engines worden toch door os gefabriceerd?

Zit nu te twijfelen tussen een je'n.37 of een irvine .40.

Laatst bewerkt:
De irvine is een goede motor ja. Heb die zelf ook op een vliegende schijf zitten. Loopt altijd trouw, slaat makkelijk aan en prutteld vrolijk zijn rondjes.

Enige nadeel is dat Irvines zwaar gebouwd zijn. Deze .40 is al een goede 400 gram. Zet dat eens weg tegen een andere motor met vegelijkbare kracht die een dikke 120 gram lichter is. Minder 'dood' gewicht om mee te slepen.

OS 35AX SPECIFICATIONS:
Stock Number: OSMG0545
Bore: 0.795 in (20.2 mm)
Stroke: 0.709 in (18.0 mm)
RPM range: 2,500-19,000*
Output (hp @ RPM): 1.28 @ 16,000
Weight w/muffler: 12.8 oz (363 g)
Includes: Power Box E-3080 muffler, #8 glow plug, needle valve extension cable
Recommended Props: 10x6, 10x7, 11x6, 12x6

Gegevens via Hobbyin website te Waalwijk
Irvine 40 abc

Inhoud 6,47cc.
Vermogen 1,4 PK
Prop 10x6 - 11x6
Gewicht 403gram
€ 69,-

Irvine .39 kleine lichte motor met meer dan voldoende vermogen

IRVINE 39 ABC R/C
Ref: L-IRV4391
he latest engine in the Irvine aircraft range pushing the limits of ‘30’ class engines. Never has the expression ‘quart into a pint pot’ been more apt! The new sturdy crankcase contains almost 100% new components and every avenue has been explored in the quest for power, torque, precision throttling and minimal weight.
Displacement: 5.94cc

0.36cu. in.
Bore: 21.2mm

0.835in.
Stroke: 18.0mm

0.709in.
Power Output: 1.3BHP
Practical RPM: 3,000~17,000
Weight: 305g
13.0oz

Hans

OS en irvine worden tegenwoordig in de zelfde fabriek gemaakt, nl bij os, op de irvines die nu verkocht worden zit ook een OS carb, het maakt in dat opzicht niet uit welke je koopt.

Klopt, Irvine wordt al een tijdje door OS gemaakt.
Maar deze 39 van Irvine heeft wel een heel gunstige vermogens/gewicht verhouding.
Zie specs hierboven

Hans

Back