Motor voor Corally 10X (pro 10)

64 dp tandwielen zullen sneller beschadigd raken dan 48 dp op asfalt. Voor indoorbanen is 64 dp geen probleem. Voor buitenbanen wel, omdat er kleine steentjes en andere troep tussen de tandwielen kunnen komen.

Met 64 dp heb je wel meer tandwielverhoudingen waar je uit kan kiezen.

Roll-out = roll-out... Maakt niet uit met welke tandwielen je het doet. 48pitch of 64pitch, als de roll-out bijv. 41mm is dat bij beide hetzelfde alleen zoals al vaker gezegd buiten/Pro10/64pitch = vragen om tandwiel schade...

Overigens ben je niet gebonden aan Corally spurs hè? ;-)

Joost.

Moet er op een motor eigenlijk iets voor de koeling staan? Soms lees je dat dit niet nodig is, anderen zeggen dat een heatsink nodig is en soms lees je dan dat je een heatsink met fan nodig hebt.
Het gaat hier om een corally brushless 10.5T en een LRP brushless 4T.

Geen paniek mensen, hier is er nog een 1/10 op komst in Roeselare. Met een oude RC10L3 van Team Associated. (ga me dit weekend inschrijven als er niets tussen komt)

Heb net wat inkopen gedaan om hem terug in orde te krijgen.
Het is intussen al 11 jaar geleden dat ik nog ermee heb gereden, en dat was toen ook op RCR Roeselare, maar wel nog het vorige parcour.

LRP Vector X11 10.5 brushless motor,
LRP spx stock spec regelaar
Lipo batterijen

Mijn vertanding nog zonder te rijden: spur van 80 en pinon van 32, banden van 64.

Dat zal een beetje te zwaar zijn zeker?

Laatst bewerkt:
Geen paniek dezer zijde maar je zit dan op een rollout van 80,45mm.

Ik weet niet of je 6cellen/2s lipo rijd of 1s lipo maar voor 2s lipo is de rollout te hoog. Je zult rond de 50mm moeten zitten. Per regelaar kan dit iets van 4-6mm hoger of lager zijn. Ligt ook aan het circuit waar je rijd maar zo te zien is die groot genoeg dus begin met een rollout van 45mm aangezien je een stockspec hebt en deze lichter vertand moeten worden.

Meet na 2-3 minuten de temperatuur van de motor en als die niet boven de 80graden is rij dan nog de rest van de 5 minuten. check elke keer de motor. Als die handwarm is 50-60 graden op het einde van de 5-6 minuten dan kan er een tandje bij op de pinion.

edit:
met een 18 tands pinion zit je rond de 45mm met de 80 spur en 64mm banden. (het is nog even de vraag of je met 64mm banden wilt rijden maar goed)

Laatst bewerkt:
Back