Hey allemaal,
Gisteren ben ik weer gaan rijden met mijn Alpha F850, en tot mijn verbazing eet de motor pluggen. In zeer korte tijd heb ik verschillende pluggen er doorheen gereden. Ook pluggen van verschillende fabrikanten (O.S. #3, RB #6 en Alpha koude pluggen).
Ook gisteren heb ik 3 plugjes er doorheen gereden. De motor deed het prima, en vervolgens uitgezet om weer een beetje met mensen te praten. Daarna wil ik hem weer starten en tot mijn verbazing is de gloeiplug ineens defect. Ik ben toen maar een stuk rijker gaan rijden (overduidelijk te rijk, want er kwam een nette rookpluim uit en kwam ook niet lekker op toeren), maar nogsteeds heb ik later 2 pluggen vernield.
Als ik naar de gloeiplug kijk dan is de gloeidraad een beetje krom getrokken en terug geslagen. Aleq, hier van het forum zei al tegen me dat ik mijn drijfstang eens na moest kijken op speling. Eenmaal thuis gekomen kan ik hier geen speling op ontdekken.
Wel kwam ik er achter dat mijn backplate niet helemaal goed vast zat. Zou dit er misschien mee te maken kunnen hebben? (Even voor de duidelijkheid, hij zat wel vast, maar niet echt vast-vast. Ik kon de schroefjes heel simpel los draaien). Of of mijn drijfstang misschien niet zichtbaar versleten maar is hij wel degelijk versleten? Telkens plugjes vervangen is namelijk ook geen goedkope hobby..
Groetjes
Erik
p.s. de motor heeft ongeveer 8 liter gehad, en ik heb de drijfstang nog niet vervangen.
Gisteren ben ik weer gaan rijden met mijn Alpha F850, en tot mijn verbazing eet de motor pluggen. In zeer korte tijd heb ik verschillende pluggen er doorheen gereden. Ook pluggen van verschillende fabrikanten (O.S. #3, RB #6 en Alpha koude pluggen).
Ook gisteren heb ik 3 plugjes er doorheen gereden. De motor deed het prima, en vervolgens uitgezet om weer een beetje met mensen te praten. Daarna wil ik hem weer starten en tot mijn verbazing is de gloeiplug ineens defect. Ik ben toen maar een stuk rijker gaan rijden (overduidelijk te rijk, want er kwam een nette rookpluim uit en kwam ook niet lekker op toeren), maar nogsteeds heb ik later 2 pluggen vernield.
Als ik naar de gloeiplug kijk dan is de gloeidraad een beetje krom getrokken en terug geslagen. Aleq, hier van het forum zei al tegen me dat ik mijn drijfstang eens na moest kijken op speling. Eenmaal thuis gekomen kan ik hier geen speling op ontdekken.
Wel kwam ik er achter dat mijn backplate niet helemaal goed vast zat. Zou dit er misschien mee te maken kunnen hebben? (Even voor de duidelijkheid, hij zat wel vast, maar niet echt vast-vast. Ik kon de schroefjes heel simpel los draaien). Of of mijn drijfstang misschien niet zichtbaar versleten maar is hij wel degelijk versleten? Telkens plugjes vervangen is namelijk ook geen goedkope hobby..
Groetjes
Erik
p.s. de motor heeft ongeveer 8 liter gehad, en ik heb de drijfstang nog niet vervangen.