Motor word te heet en slaat af?

  • Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
R3 is goed? Hmmm, bij mij niet echt namelijk (bij dit koude weer). Ik wou laatst eens mijn motor starten met plug 3 en dat wou voor geen meter. Ik heb toen maar mijn motor voorverwarmt met een verfafbrander (Niet heet maar warm) en na 1 x trekken liep ie :D Alleen op lage toerentallen kon je wel merken dat ie het er moeilijker mee kreeg... Volgende keer als ik weer ga rijden ga ik een Plug nr. 2 proberen.

BTW Ik heb ook een HPI RS4 N3.
 
GeneralNL zei:
R3 is goed? Hmmm, bij mij niet echt namelijk (bij dit koude weer). Ik wou laatst eens mijn motor starten met plug 3 en dat wou voor geen meter. Ik heb toen maar mijn motor voorverwarmt met een verfafbrander (Niet heet maar warm) en na 1 x trekken liep ie :D Alleen op lage toerentallen kon je wel merken dat ie het er moeilijker mee kreeg... Volgende keer als ik weer ga rijden ga ik een Plug nr. 2 proberen.

BTW Ik heb ook een HPI RS4 N3.

heb ik idd ook wel eens last van, maar volgens mij ligt dat meestal aan het feit dat het een oude r3 plug is, als ik er namelijk een nieuwe indraai is het probleem namelijk altijd opgelost :?

als het dan weer wat warmer is dan rij ik gewoon weer met die oude plug.
 
als je motor te heet word en het ligt niet aan het luch-brandstofmengsel, dat ie dus te arm staat, dan is het tog de brandstof die dan te weinig olie in zich heeft??, misschien word die motor gewoon veel te warm doordat de motor te weinig koeling krijgt omdat olie voor koeling zorgt. misschien kun je eens een brandstof proberen met een hoger percentage olie...
 
Blade_3 zei:
als je motor te heet word en het ligt niet aan het luch-brandstofmengsel, dat ie dus te arm staat, dan is het tog de brandstof die dan te weinig olie in zich heeft??, misschien word die motor gewoon veel te warm doordat de motor te weinig koeling krijgt omdat olie voor koeling zorgt. misschien kun je eens een brandstof proberen met een hoger percentage olie...
nee is niet zo, het hele mengsel zorgt voor meer koeling. dus meer brandstof is meer koeling (geld alleen bij nitro motoren volgens mij)
 
de hpi motor moet 2,5 /2,75 slag open staan als dan de auto af slaat licht het aan de plug de plug moet r3 zijn.
volgens mijn hebben deze motors geen lucht schroef op de gas schijf zitten dus daar hoef je niet over in te zitten,
wat voor brandstof gebruik je het moet 16% zijn want daar licht ook een gedeelte koeling in en heb je genoeg gaten in je kap aan de voor zijde zitten.
hoe oud is de zuiger en cilinder heeft hij nog genoeg compressie ook als hij koud is want als de motor warm wordt gaat je dat pas merken als de zuiger en cilinder versleten is.
 
dat is idd de stationair schroef en daarmee bepaal je hoever de servo de carb kan dichtduwen en hoever je carb ook openstaat op staionair, maar dat kan je beter regelen met de gastrim op je zender.

als je dit regelt met je afstandsbediening kan het zo zijn dat je auto niet meer goed remt, of als hij remt de motor af slaat. dus je kan beter WEL de stationair regelen op de carb. zelf!
 
Omdat je smering in de brandstof zit is de hoeveelheid smering degelijk afhankelijk van de afstelling. Met normale in de winkel verkrijgbare brandstoffen is er dus nooit sprake van te weinig olie maar een te arme afstelling en inderdaad, de brandstoffen die na binnenkomst de hete delen raken verdampen waardoor een koelend effect onstaat.

Zoals uitgelegd stel je nooit je stationair af met je trim, de rem maar ook vervorming van het chassis mede door de trillingen van de motor maakt een stationair loop onbetrouwbaar. Op de gasstang zit altijd een veer die de carburateur dicht moet duwen en zorg met je trim dat er een klein beetje speling is voordat hij de gasschuif open trekt want ook dan heb je een veel betere betrouwbare en nette stationair.
 
manusje zei:
de hpi motor moet 2,5 /2,75 slag open staan als dan de auto af slaat licht het aan de plug de plug moet r3 zijn.
volgens mijn hebben deze motors geen lucht schroef op de gas schijf zitten dus daar hoef je niet over in te zitten,
wat voor brandstof gebruik je het moet 16% zijn want daar licht ook een gedeelte koeling in en heb je genoeg gaten in je kap aan de voor zijde zitten.
hoe oud is de zuiger en cilinder heeft hij nog genoeg compressie ook als hij koud is want als de motor warm wordt gaat je dat pas merken als de zuiger en cilinder versleten is.


IK gebruik ook r3 en 16% nitro en ik rijd meestal zonder kap.
 
manusje zei:
de hpi motor moet 2,5 /2,75 slag open staan als dan de auto af slaat licht het aan de plug de plug moet r3 zijn.
volgens mijn hebben deze motors geen lucht schroef op de gas schijf zitten dus daar hoef je niet over in te zitten,
wat voor brandstof gebruik je het moet 16% zijn want daar licht ook een gedeelte koeling in en heb je genoeg gaten in je kap aan de voor zijde zitten.
hoe oud is de zuiger en cilinder heeft hij nog genoeg compressie ook als hij koud is want als de motor warm wordt gaat je dat pas merken als de zuiger en cilinder versleten is.

Ooit gehoord van leestekens ? :roll:
Sorry dat ik zo grof ben, maar het leest gewoon moeilijk op die manier.

Met regelen van de stationair met de gastrim heb ik tot nu toe nog geen problemen, alleen neemt de rem wat vroeg op, maar niet als hij stilstaat ofzo.
 
Back
Top