Motorblok inlopen met propellor

Hoewel ik de motor nog steeds wou inlopen als Eddie bouw ik hem toch eerst in :rolleyes:

Waarom?
De TREX ben ik aan het bouwen nu en ik kan pas verder alignen (woordspeling) als de motor er in zit.
Dus ik ga eerst de motor er in zetten en met de carbsmart hem op 90 graden laten vliegen.
Als me dit toch weer te lang duurt bouw ik hem uit en ga voor de Eddie move om hem verder in te laten lopen.

P.S.
De kit valt zeker niet tegen.
Ik had meer meuk verwacht voor dat geld.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het er tot nu toe goed uit ziet.

Ik houd persoonlijk maximaal 100 graden aan , er zijn er zat die 105 a110 aanhouden !!
Als je naar t autogebeuren kijkt is t max 120 a 130 , maar die motoren gaan verdomd kort mee !!
100 piek is voor mij t maximum .
Met 30% heb je plenty off power !!

Oww , ik wil ook een 700 , vind t een gave bak !!
Eerst s ff kijken hoe t een aantal mensen bevalt !!

Hou op over auto motoren, daar wordt je helemaal ziek van, na 3 liter lopen ze optimaal, na 10 wordt het al minder en na 25 liter kan je ze eigenlijk weggooien. Weet ook niet hoe lang ik mijn Truggy nog houd.

IK hou het voor de 90'er dus op 100 graden!

En Walter, heb je ook eerst nog even eerst al je carbon framedelen moeten afbramen?
Want dat was meneer align bij mij even vergeten.
1 van de redes waarom de kits zo goedkoop zijn lijkt me

Even off-topic: Walter waar heb jij je bls en-dan-nog-een-nummertje-ofzo-servo's gekocht?

Gr Matthijs

En Walter, heb je ook eerst nog even eerst al je carbon framedelen moeten afbramen?
Want dat was meneer align bij mij even vergeten.
Even off-topic: Walter waar heb jij je bls en-dan-nog-een-nummertje-ofzo-servo's gekocht?

Jawel. Dit heb ik ook moeten doen.
Maar ik ben de kit vooral aan het bouwen aan de hand van deze video's:
NEW - Trex700 Build videos! - HeliFreak
GEWELDIG !!!!!

Ten eerste vind ik de manual af en toe ZOOO druk dat ik me een ei zit te zoeken welk gaatje nu wat in moet (kom maar op met de flauwe grappen).
De video is duidelijk en geeft ook nog extra tips en truuks waar ikzelf niet op gekomen was. Zoals het afbramen van hetv frame.
Echt toppie.

Op mijn tail komt de BLS251 (met de Spartan gyro, ik ben benieuwd)
en op de swash 3x de BLS451
Een Multiplex Royal Digi op het gas (had ik nog liggen)
Allemaal bij mijn hofleverancier gehaald: RCHeliparts.nl
In Amerika heb ik de kit gekocht bij GrandRC maar die hadden niet genoeg BLS 451'ers op voorraad toen ik de kit bestelde.
Ed had ze eerst niet op voorraad omdat de berichten niet zo tof hierover waren. Nu neemt hij ze wel op in het programma.
Ik verwacht de BLS451'ers eind deze week.

Nou het inlopen op een blok gaat dus niet gebeuren.
Jammer, want ik vind dit wel de betere methode.

De fan zit namelijk IN de koeltunnel ingebouwd.
Als ik de motor er weer uit moet halen moet ik de halve heli slopen.
- Backplate
- Motor
- Koeltunnel

Ik ga wel een dagje mee achtjes vliegen met de vliegtuigen op de club :rolleyes:
Misschien wat heel licht 3D met de Carbsmart op 90 graden.

Waarom zou je ook achtjes vliegen ? Je kunt ook mooie rechte tracks oefenen, en stall turns maken. Zo kun je mooi aan de heli wennen, en een beetje F3C figuren oefenen !

Jawel. Dit heb ik ook moeten doen.
Maar ik ben de kit vooral aan het bouwen aan de hand van deze video's:
NEW - Trex700 Build videos! - HeliFreak
GEWELDIG !!!!!

Ten eerste vind ik de manual af en toe ZOOO druk dat ik me een ei zit te zoeken welk gaatje nu wat in moet (kom maar op met de flauwe grappen).
De video is duidelijk en geeft ook nog extra tips en truuks waar ikzelf niet op gekomen was. Zoals het afbramen van hetv frame.
Echt toppie.

Op mijn tail komt de BLS251 (met de Spartan gyro, ik ben benieuwd)
en op de swash 3x de BLS451
Een Multiplex Royal Digi op het gas (had ik nog liggen)
Allemaal bij mijn hofleverancier gehaald: RCHeliparts.nl
In Amerika heb ik de kit gekocht bij GrandRC maar die hadden niet genoeg BLS 451'ers op voorraad toen ik de kit bestelde.
Ed had ze eerst niet op voorraad omdat de berichten niet zo tof hierover waren. Nu neemt hij ze wel op in het programma.
Ik verwacht de BLS451'ers eind deze week.

Ik heb de manual alleen gebruikt voor de lengte van de links en positie van b.v. thrust bearings, :D verder heb ik hem zo opgebouwd.

Ja meneer Wolsink heeft vele talenten Walter! ;-)

Over het inlopen, hoe ik het meestal doe: Gewoon vliegen alleen wat rijker en rustig aan. Dus rainbows ipv tic-toc rustige looping evt. piro rollen inverted 8jes noem maar op. Af en toe een climb-out maar wel rustig opbouwen. Op deze manier komt de motor goed op temperatuur en dat moet bij inlopen. Veel mensen laten hun motor veel te koel inlopen en dat is niet goed! Hij moet wat rijker staan maar dat je tank 2keer zo snel leeg is is VET :-) overdreven.

Zo saai hoeft het dus niet te zijn...zeker als je die piros er in doet kan het nog een spannend vluchtje worden ;-)

Succes! Heb je hem bij je in Valkenburg? (gewoon meenemen!)

Greetz,

Michiel

Ja, dat wou ik dan ook doen.
Met de Carbsmart op 90 graden heel milde 3D.

Ik neem hem wel mee naar Valkenburg als hij er nog bij past.
Ik moet Jummiy namelijk ook ophalen.
Dan is hij nog mooi schoon en kunnen geïnteresseerden even kijken hoe ze hem vinden.

Ja, dat wou ik dan ook doen.
Met de Carbsmart op 90 graden heel milde 3D.

Ik neem hem wel mee naar Valkenburg als hij er nog bij past.
Ik moet Jummiy namelijk ook ophalen.
De TREX is hij nog mooi maagdelijk schoon en dan kunnen geïnteresseerden even kijken hoe ze hem vinden.

Back