kda 20-28 of de 20-22l ?
Heb er veel aan gehad, na veel lezen, en zonder dit topic, had ik de 20-28 in mijn hoofd...
Nu toch voor de 20-22l gegaan, omdat ik de 10x4.5 prop gebruik. Motor is wel wat zwaarder 12 gram per motor, maar is dus in het segment het het zuinigste. Ik kom op ongeveer 1 tot max 1,2 kilo uit.
Nu kijken of het meergewicht van de motor, het waard is. Langzamere motoren geven een rustiger vliegbeeld, en hoe zwaarder hoe stabelier, mijn frame gaat naar de 42cm toe,Ik kom op ongeveer 1 tot max 1,2 kilo uit. Mijn grote quad zat ook onder 1kg.. dus 1200 gram is wel heel safe genomen,
We zullen zien! Het is iig een leuk trekpaard,dus mocht ik ooit nog wat mee willen nemen aan fpv, of camcorder, is het iig WEL de juiste motor. Maar ik heb het idee dat het voor quads tot 1,2 kilo OOK de juiste motor is als je niet wil stunten maar rustig wil vliegen... Maar wat nu als je een iets lichtere quad hebt ?, geld het dan ook? As je de specs bekijkt, wel, he tis gewoon een zuiniger motor met een 4.5 prop. Dus zal je zeggen dat het meergewicht van de motoren niet uit maakt. Hoe zwaarder de quad hoe minder verschil, maar over de hele linie van 100 tot 400 gram gebruikt hij minder stroom, dus je zou kunnen zeggen dat het zowiesoo DE beste motor is, Qua rendement.
Nu wil ik langzaamvliegen, en niet stunten, en dus is dat meer efficient dan raggen. Wil je raggen Dan kost je dat zoweisoo rendement. Enfin, ook al zou je raggen, dan nog moet hij efficienter zijn dan de andere. Wel heeft hij minder toeren, dus DAT is wel iets om wellicht na te gaan, voor het rag en stunt werk kan je beter een hoger kv motor hebben.
De rustige motoren liggen op 750kv, Stunters op 1200, dan ligt deze er wel AKELIG in het midden. Dus DE ideale allround motor voor props van 10x4.5 ???
Edit,
Even gerekend, wat doen het gewicht, omda tje nu een zwaardere motor hebt ? (48 gram op 4 motors verschil, das tocjh redelijk zal je zeggen)
Uitgaande van een vlieggewicht van 1038gram met de zware 22l motor:
per motor 260 gram lift nodig voor hover.
Hetzelfde frame , nu met de lichtere motor 20-28, 990gram, kom ik uit op 247gram per motor in hover. (eingelijk 247.5)
Tis niet helemaal correcte weergave, maar het is redelijk linear (kruislings vermenigvuldigen)
Code:
[COLOR="Red"][B]de 20-22l[/B][/COLOR]
200gram=1,6a 300gram=2,8amp
[B]260gram=2,08 260gram=2,42amp [/B]
Het gemiddelde verbruik ligt tussen deze 2 waardes, en is ongeveer 2.25amp
[COLOR="Red"][B]de 20-28[/B][/COLOR]
200gram=1,8amp 300gram=3,0amp
[B]247gram=2,23amp 247gram=2.47amp [/B]
Het werkelijke verbruik ligt tussen deze 2 waardes, en is ongeveer 2,35
Wil je echt tillen, dan was je al beter af met de 22l, maar ook tot quads tot 1,2 kilo, dus ook Ook de niet gemiddelde scores geven dit aan.
Zeer verassend!