motoren starten niet meer

Morgen,

Vanmorgen een fpv gedaan en geland in het natte gras. alles gelijk uit gezet en thuis drooggeblazen met compressor( afstand minimaal 30 cm) alles droogemaakt en dacht kom ik ga weer vliegen, maar helaas de motoren starte 1 keer ongelijk op en nu starten ze niet meer. ik vermoed natte esc's maar weet niet zeker, misschien heeft iemand dit eerder meegemaakt. (moet haast wel met al die fpvers) en kan hij vertellen hoe te handelen. (een horloge wat niet waterdicht is kan je laten drogen en dan doet ie het weer ) dus ik dacht misschien is dit ook zo met de esc's.

Alvast bedankt.:help:

Ik zou ook zeker kijken of er niks anders nat is geworden, zeker omdat het klinkt alsof ze alle 4/6 niet starten.

Zit er heatshrink om de esc's? Ik zou eens een esc rechtstreeks aan je rx hangen en kijken of de motor dan wel start.

Nat gras ben ik wel vaker op geland maar dat gaf nooit problemen, ik droog de heatshrink en weer verder.

Oppassen met echt nat gras. Props zijn dan net ene grasmaaier. Dan heb je de natte bende in je copter....

Compressor moet je mee uitkijken, voor zelfde geld blaas je de vocht erin ipv eruit!
Fohn is dan een beter idee... Met beleid en niet op standje 6

Sommige ovens hebben ene temp van 30 tot 220 graden, dus zet hem op 35 graden, voor een paar uur ;)

Gras zat voornamelijk tussen be boven en onderplaat en de fpv cam. @psygho hahaha gebakken mini met grassaus lol bedankt voor je advies net draaien weer maa4 laat hem toch nog ff drogen denk niet in de oven

Laatst bewerkt door een moderator:
De electronica een week of 2 in een bak met rijst leggen helpt ook. En dan daarna schoonmaken met een wattenstaafje gedoopt in een mix van wasbenzine en olie.
Succes :)

Ontsmettings alcohol ook goed? Heb ik nog wat liters van staan

Laatst bewerkt door een moderator:
2-propanol - Wikipedia

je wilt weinig, liefst geen tot zo weinig mogelijk (gedestileerd) water.. en erger, je wilt geen zoute!

Electronica kan je veilig spoelen met demi water. (geen zouten) dat is wat water geleidend maakt. Viezigheid zouten en verontreinigdheden.

Vroeger nog wel eens met een auto in de sloot beland. Direct de accu eraf en spoelen met demiwater, dan laten drogen, nooit geen last van gehad.

Wat echt goed werkt voor een natte drone.
Een grote voorraad bak met deksel,
een of twee vocht vreters er inzetten.
En om het nog mooier te maken , een fan uit een pc er in bouwen voor de lucht circulatie
Werkt uit stekend bij mistig weer en motregen
Volgende dag alles droog , ook de zender

Back