Ik heb van beide de tests gelezen (niet gevlogen hoor

). Mijn keuze zou altijd de Solution2 zijn. Niet alleen een veel mooiere zwever om te zien, maar ook voor het zelfde geld meer zwever. (Hoewel beide goed getest zijn)
De Solution2 zie je niet veel, maar is een hele mooie zwever voor die prijs. Ik weet niet wat je budget is, maar als je toch nog twijfelt, kijk dan ook eens bij
www.lenger.de De DG600 (Heel erg goed getest in Aufwind) voor € 299,- als zwever of de Duo Discus (Heel erg goed getest in FMT) voor € 359,- De DG is door de kleine neus wat moeilijker van een electromotor te voorzien, maar met de Duo Discus gaat dit prima. Ook hierin kan de Jeti 30/3 (€ 119,-) met 8 tot 10 cellen zoals deze hierboven beschreven staat.
Zelf heb ik onlangs ´glazen´ de Duo Discus gemonteerd. :lol: Ben hem nog aan het invliegen. Er zit nog geen motor in omdat ik wil leren gesleept te worden. Als dit niet bevalt, komt er als nog een e-motor in. Ik denk dan de nieuwe Graupner compact 390 9,6V (€ 94,-) of andere LRK-achtige.
Je kunt ze vlak over de grens bestellen bij Modellbau Kulüke Osnabrücker Straße 5 48429 Rheine Telefon: 05971/809241. Heb ik ook gedaan, gaat heel goed. Dan hoeft het niet per post maar kun je het een keer ophalen en zien wat je krijgt. Als je niet zelf rijdt is er vast wel iemand die een keer wil helpen........
Nou ja, mijn verhaal gaat helemaal de verkeerde kant op (weg van de beide simprop modellen.) Lijkt wel of ik verkoper ben....

Trouwens, als je een echt goede e-zwever voor in de thermiek zoekt -> Silent Dream van FVK (wel zelf gevlogen)
Succes.
Even een fotootje van de Discus omdat hij zo mooi is