Motorisering Royal North American B-25 Mitchell

Beste forumleden,

voor dit type vliegtuig wordt een brandstofmotor aanbevolen tussen de 4,0 cc en 6,0 cc welke electromotor is hiervoor een goed alternatief ?
Mvg. PHTB

Laatst bewerkt:
er is vast meer over te zeggen, maar, als ik uit ga van 700W p/st, lijkt een motor formaat Hacker A40-10L 8pole ongeveer een goed formaat (puur op vermogen bekeken).
weegt 265 gram, 1100 kV. mss is dit al een goed startpunt.

of
ROXXY BL Outrunner C42-50-1000kV, 195g

Laatst bewerkt:
Je geeft zelf niet erg veel info.
Moet ik nu zelf gaan Googleen hoeveel de kist weegt, wat de spanwijdte is en dat soort zaken?
De cilinderinhoud, daar kan ik in ieder geval niet veel mee. Inderdaad geen verstand van zaken.
Electro gaat heel aardig[emoji847][emoji56]

De instructies vermelden een brandstofmotor van 4,0 à 6,0 cc. Ik denk, dat daar een equivalent in electro voor is. Maar misschien is dat wel te simpel gedacht.
Ik ben daar niet in thuis, maar hoop dat er leden zijn, die dat wel weten, vandaar mijn vraag.

Laatst bewerkt:
Ja dat is te simpel gedacht. Minimaal het totaal vlieggewicht is nodig. Het gewenste vliegbeeld is wel te raden. Dat betekent ongeveer 200 a 250 W opgenomen vermogen. Lastiger wordt het omdat het een twee motorige kist is.

Erik

Wie kan mij helpen, hier heb je minimale informatie!
Waarom reageert niemand?
Heb je wat meer informatie?
Hier heb je dezelfde informatie!

:confused:

Na wat speuren via Google, de volgende suggesties gevonden, E Power GC GT2826 met 710KV met een prop van APC 13x6,5 “ Is dit een goed alternatief ?
Heb dit van een bouwverslag van dezelfde bouwdoos, waarbij het advies was niet teveel power.
De kist vloog volgens de bouwer hier prima mee…….

Laatst bewerkt:
Zonder goede info geen advies. PHBT zoek eerst eens op wat het AUW is/wordt. Dan komen we verder. Bij de motoren die je noemt hoort vast een accu ……., welke dan?

https://www.facebook.com/groups/170232020405624/posts/985999715495513/

Maiden flight on the B25 Mitchell “Poon Tang” powered by two brushless 2826 /1100 kv motors spinning 10x7x3 master air screw props producing 890 watts each, pulling 60 amps out of two 4s 3000mah packs in each nacelle. 11 pound flying weight . Nice scale flight at just under half throttle with plenty of power for a Dolittle style carrier take off . Lands a little hot without the flaps but overall a great flying bomber .

https://www.facebook.com/groups/170232020405624/posts/985999715495513/

Maiden flight on the B25 Mitchell “Poon Tang” powered by two brushless 2826 /1100 kv motors spinning 10x7x3 master air screw props producing 890 watts each, pulling 60 amps out of two 4s 3000mah packs in each nacelle. 11 pound flying weight . Nice scale flight at just under half throttle with plenty of power for a Dolittle style carrier take off . Lands a little hot without the flaps but overall a great flying bomber .
Lijkt mij ook een goed alternatief…Thanks

gaaf dat het al de goede kant op ging! idd zoiets dacht ik ook aan. 4S. flinke kist ook wel! ongeveer in het balpark

ik vind het ook steeds leuke "oefeningen" zo, om met zo min mogelijk data iets te kunnen
het leuke aan natuurkundige dingen is dat veel, "algoritmisch" samenhangt, en men met een deel van de getallen al iets kan. waarna de rest ook klopt. ook handig met de eenheden, metrische maten.
sterker nog, soms kloppen dingen, van 2 of 3 kanten waardoor men al weet dat het ongeveer goed zit.

AUW was ook ook terug te herleiden uit mijn eerdere post waarin ik het ook al vroeg.
Alle vragen over een E motor beginnen met het totale vlieg gewicht en het gewenste vliegbeeld. Voor iemand die al even op het MBF is niet echt nieuws

AUW was ook ook terug te herleiden uit mijn eerdere post waarin ik het ook al vroeg.
Alle vragen over een E motor beginnen met het totale vlieg gewicht en het gewenste vliegbeeld. Voor iemand die al even op het MBF is niet echt nieuws
Gut,gut, Erik ik bouw al ca.60 jaar, maar kende de afkorting niet…….

Je hebt de afkorting vast wel eens gebruikt toen je per ongeluk een speld in de vinger prikte?[emoji56]

Ter zake: heb je voorkeur van accu? Wat heb je al liggen?
Ikzelf probeer dat er meerdere kisten met dezelfde accu kunnen. Wel zo efficiënt voor de portemonnee....

Je hebt de afkorting vast wel eens gebruikt toen je per ongeluk een speld in de vinger prikte?[emoji56]

Ter zake: heb je voorkeur van accu? Wat heb je al liggen?
Ikzelf probeer dat er meerdere kisten met dezelfde accu kunnen. Wel zo efficiënt voor de portemonnee....
Nee, maar ik vind de keuze voor de motoren een eerste vereiste….

Een beetje schaal zat ik te kijken dat je een propeller nodig hebt van 13.8 inch. 13 of 14 inch dus...

Op 4s denk.ik toch dat je een motor van kv800 nodig hebt.

1772701293.jpeg
31120844.jpeg

Ik ga effe uit van een 2 blad prop.

Lijkt dit je wat?

Een beetje schaal zat ik te kijken dat je een propeller nodig hebt van 13.8 inch. 13 of 14 inch dus...

Bekijk bijlage 500529Bekijk bijlage 500531

Lijkt dit je wat?
Zeker bruikbaar Arnold,

Lijkt dit je wat?

Lijkt dit je wat?
Zeker bruikbaar Arnold, bedankt voor je info

Back