Motorisering Royal North American B-25 Mitchell

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door PHTB, 19 jun 2022.

  1. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Graag gedaan.
    Ik ben ervan uit gegaan dat je https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=3835 gaat gebruiken/maken?
    1900mm span.
    Zoek anders een motor die goed verkrijgbaar is(ook een dingetje tegenwoordig) en ook binnen de specs valt.

    Voor een paar euro kun je de volledige versie van www.ecalc.ch gebruiken. Werkt super, en ik reken er alles even mee door voordat ik aanschaf.
    Ze zitten vaak wat aan de hoge kant, dus lekker veilig.
     
  2. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    electro kan dus meer "schaal" zijn dan de verbranding uitvoering, zo gezien (grotere prop mogelijk).
    voortvloeiende eigenschappen zijn; grotere propeller, is efficienter in deze gevallen, is een voordeel. het vlieggedrag is wel ietsje anders (versus iets meer kV en prop zoals verbranding);
    meer trekkracht maar die gaat bij een iets lagere snelheid naar 0 . daar zal zo'n kist als deze niet snel tegen aan komen met zulk aandrijvingen.
    al met al kon, kan, er dus iets beters, dan puur de verbranding motoren vervangen.
     
  3. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Nijmegen
    Bedankt iedereen voor het meedenken en adviseren, ik heb nu wel voldoende info om verder te kunnen.
     
    PH-SVV vindt dit leuk.
  4. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik heb overigens de bouwdoos van Royal van dit vliegtuig.
     

Deel Deze Pagina