Motorkap tekenen met Rhinoceros, probleempje met 3D model

@ Shades in Black. Ben zelf ook erg tevree. Geeft wel een kick om de computer zoiets helemaal uit te laten frezen. Ben erg blij dat ik uiteindelijk toch dat Cut3D heb gekocht ..... M'n freesmachine gaat nog een hoop werk hebben in de toekomst denk ik .

Cor

zo moet het hé.
Niet dagelijks, maar toch geregeld is het leuk om een vorm, prototype of whatever te overhandigen en dat je getuige bent van een eureka momentje. Of tenminste dat de oogjes en handjes flikkeren om nu eindelijk te kunnen vasthouden waar ze al een hele tij virtueel aan zitten te tekenen.
Persoonlijk blijf ik dat ook leuk vinden.

Prachtig prachtig, bedankt voor je tip om je topic te volgen!
Ben een tijdje hier niet online geweest maar de bouw gaat gestaag verder!

Ik heb het topic niet in detail doorgelezen weinig tijd nu maar is dat nu schuim wat je gebruikt hebt om de onderdelen te vrezen? ziet er echt super uit! Zou je t.z.t ( Ik denk dat dat volgend jaar ergens wordt ) voor mij ook iets kunnen vrezen uiteraard tegen vergoeding ? Ik woon zelf in Enschede en doe ook heel veel met Rhino 3D! heb een gehele multicopter in rhino ontwikkeld ben er nu 6 maand mee bezig en het eerste prototype is na de nodige revisies almost ready!

Voor dit model heb ik t.z.t nog een mooie kap nodig die om alle electronica heengaat, keep up thé good work!

@ Jorrie: het is idd een isolatie schuim, geextrudeerd staat iets op van " geextrudeerd foam ..........." Het is erg makkelijk te bewerken, stevig en toch goedkoop. Nadeel is het stof wat je ervan krijgt , de stofzuiger draaide op vol vermogen, maar toch zat de hele hobbyruimte onder het (statisch) stof van deze foam.

Tegen de tijd dat er wat gefreesd moet worden , moet je me maar pm-en , dan kijken we wel.

Cor

Dat is PUR schuim, het stof ervan is erg schadelijk. Probeer zeker een stofmasker te gebruiken.
PS schuim is de gezondere tegenhanger maar niet zo aangenaam om in te frezen en schuren.

@ Shades in black; bedankt voor de tip ......een volgende keer zal ik zorgen dat er een grote kap over de freesmachine zit *kuch kuch*

Cor

Back