Motorkeus E-zwever

hoi

shit had ik maar een digitale camara kon ik er foto van laten zien
mijn duits is niet mijn sterkste kant maar ik heb nog wat gegevens
spanweidte 1820
romplengte 1048
dan komt het tragflacheninhalt 27,3 dm2
hohenleitwerksinhalt 5,8 dm2
gesamtflacheninhalt 33.1 dm2
motor 0.8 ccm
fluggewicht mit Fernsteuerung ca 800g [ik denk met servo wat voor servo weet ik niet en ontvanger zonder accu]
Gesamtflachenbelastung bei einem fluggewicht von ca 800 g 24,17g/dm2

dat staat er op de doos kan een van jullie er achter komen wat voor
electro motor het beste er in kan

grt jurgen

zoals dirk al zei, ongeveer een speed 480, maar een speed 500/600 moet dit model aangezien zn spanweidte zeker aankunnen... echter dan zit je weer met de accu, wat een sub c pakketje word....

groeten,
monkey

hoi

maar kan ik een servo 3001 er in gooien of toch een micro servo??
ik vindt de zwever nog al zwaar?

grt jurgen

20 grams servo's (iets á la HS81) zijn voldoende, kleiner zou ik niet doen...

Motorisering is een beetje afhankelijk van wat hij vliegklaar echt weegt....radio apparatuur is aanmerkelijk lichter geworden ....dus houdt je ruimte over voor iets anders, een Coxje weegt iets van 50 gram....

De grootte van de kist rechtvaardigt een SP500 0f 600 op 6-7 cellen .. zooiets weegt heden ten dagen iets over de kilo..

Het beste is hem kaal te wegen, voor een SP600 + 7 x sub C cell + RC kan je ongeveer 700 gram rekenen (Motor + Prop + regelaar 250 gram, accu 7 cellen 390 gram, 2 servo's + ontvanger 60 gram).....

Hallo djnoorland,

Ik ken de kist, is niet zo heel licht qua constructie, ik denk dat de ruwbouw op ongeveer 500 gram komt. Bij deze grootte kun je rustig een 9 gram servo gebruiken op richting/hoogte. Ik zou voor de aandrijving inderdaad een jamara 480 nemen (niet de HS), maar dan wel vertraagd bvk 1:3,7 - 4. Je kan dan bij zo'n 9-10 A een 12x8 Camfold draaien. Een bijkomend voordeel is dat je bij deze belasting ook een Lipo akku (2s1p etec 1200 of kokam 1500) kan gebruiken!

Ook met gebruik van een 8 cel kr600ae akku moet het toch lukken om met lichte rc componenten op ongeveer 800 gram vliegklaar te komen. En dat betekent dat het kistje heel behoorlijk zal zweven.

Dit maakt het allemaal wel duurder dan misschien de bedoeling was, maar ja, dan heb je wel wat!

hoi allemaal

ik wil jullie bedanken voor het mee denken van de zwever
ik ga eerst proberen de zwever af temaken en dan ga ik weegen
dan zal ik proberen een foto er van te maken

grt jurgen

Back