Ik ben voor mijn (waterverplaatser) bootje (zie topic Probeersel Taling) op zoek naar een motortje dat de boot een klein vaartje kan geven als thuisbrengen of hulpmotor bij weinig wind. Ik heb er een ietwat overbemeten as ingezet (4mm) in gekogellagerde schroefas koker. De as is 12cm lang en er zit een 3 blads schroef op van 40mm.
Ik heb er waterbestendig vet ingespoten en toen de as er weer ingeduwd. Ik voel door 't vet wel wat weerstand, maar hij draait mooi rond.
Ik had een simpel geborsteld 360 motortje liggen, maar die krijgt 'm toch niet lekker rond. Welke motortje zou ik daar 't best voor kunnen gebruiken? Ik heb plm 65mm lengte ruimte voor de motor en 45mm doorsnede.
Tips welkom!
Ik heb er waterbestendig vet ingespoten en toen de as er weer ingeduwd. Ik voel door 't vet wel wat weerstand, maar hij draait mooi rond.
Ik had een simpel geborsteld 360 motortje liggen, maar die krijgt 'm toch niet lekker rond. Welke motortje zou ik daar 't best voor kunnen gebruiken? Ik heb plm 65mm lengte ruimte voor de motor en 45mm doorsnede.
Tips welkom!
Bijlagen
Laatst bewerkt: