motorophanging 3w 80 xi voor christen eagle

had je ook veel winst in geluid met de demping of viel het tegen.
Het is natuulijk een onderdeel van een pakket maatregelen tegen geluid maar toch ben ik wel benieuwd...

Zet om het even welk toestel met een vastemotormount van een 3W 80 naast de mijne...
:-) je zult het verschil horen! Zoals peter al even aanhaalde, ik weet nu 5 mensen met een 3w 80, 2 ervan draaien soepel...
de eene is mijn vorige extra met engel systeem, de andere is die waar ik nu meevlieg...

Ik denk dat ik hier alles gezegd heb wat ik wou zeggen... ik heb hier niets meer aan toe te voegen.

Ik denk dat het niet veel werk is om een goede motormount te maken, ik denk er zo over(mijn mount) en dit blijkt goed te werken.

Het maakt ongetwijfeld uit qua db's, maar niet veel. Of het ook echt "hoorbaar" is, dat betwijfel ik. Mijn ZG62 met KS reso en carbon 3-blads prop is zeer stil in de lucht, terwijl deze toch een starre ophanging heeft. Zo'n zelfde setup op rubbers heb ik weleens zien (horen) vliegen, maar ik hoor het verschil niet, maar alle kleine beetje helpen :) (mijn persoonlijke mening; de kosten, extra werk en het extra trillen op lage toeren lonen het niet om de boel op rubbers te zetten, maar ach :wink: ) Dat in de F3A-X bijna iedereen met de motor op rubbers vliegt, zal ook te maken hebben met het feit dat het geluid ook beoordeeld wordt in de punten, in 2007 met een nog zwaardere K-factor dan voorheen, en dan moet iedereen wel zien dat je het maximale aan demping hebt gedaan :) (voor de puntjes)

Grt.

Alexzzz zei:
Het maakt ongetwijfeld uit qua db's, maar niet veel. Of het ook echt "hoorbaar" is, dat betwijfel ik. Mijn ZG62 met KS reso en carbon 3-blads prop is zeer stil in de lucht, terwijl deze toch een starre ophanging heeft. Zo'n zelfde setup op rubbers heb ik weleens zien (horen) vliegen, maar ik hoor het verschil niet, maar alle kleine beetje helpen :) (mijn persoonlijke mening; de kosten, extra werk en het extra trillen op lage toeren lonen het niet om de boel op rubbers te zetten, maar ach :wink: ) Dat in de F3A-X bijna iedereen met de motor op rubbers vliegt, zal ook te maken hebben met het feit dat het geluid ook beoordeeld wordt in de punten, in 2007 met een nog zwaardere K-factor dan voorheen, en dan moet iedereen wel zien dat je het maximale aan demping hebt gedaan :) (voor de puntjes)

Grt.

Alex, geen appelen met peren vergelijken. Een ZG 62 draait veeeeeel zachter dan de 80.

het is pas sinds vorig jaar dat geluid gequoteerd wordt in de F3A-X, we vliegen al van het begin met rubber ophanging.

dit jaar wordt geluid niet zwaarder beoordeeld. het was K faktor 10 en dat blijft zo.

en het is niet voor de puntjes dat we onze toestellen stil maken, maar voor onszelf, de buren van vliegvelden en voor jullie opdat jullie ook met grote kisten kunnen blijven vliegen.

ik zit echt niet voor de lol weken te testen op een teststand om verschillende ophangingen te testen.

maar ik denk dat er nu al weg genoeg voor en na ?? delen verteld zijn.

laat hij eens zelf wat testen en voor zichzelf uitmaken wat op de eagle het best kan.

Peter

Uiteraard, het blijft zijn eigen keuze, de voor en nadelen zijn nu wel duidelijk denk ik :) We gaan het wel horen dan.... :D

Grt.

Hallo,

Ik ga nu eerst een aantal ophangingen proberen en laat wel weten wat het is geworden.

Bedank voor jullie mening tot zover.

mvg Frank

Ha Frankie :P

Het was een zeer goede vraag die je op het forum gezet hebt, maar na anderhalve
pagina werd het een discusie die nergens meer over ging :oops: :cry: .
Er staan wel goede idëen over hoe je de motor kan monteren.

Ik hoor nog wel hoe het verder gaat

Back