Hoi, Ik wil een oud motortje opnieuw wikkelen . Was een 10T triple. Windingen gingen 10x rond per pool. Daarna naar volgende 10x en de laatste pool. Dit dan 3x rond over alle Polen zodat je triple turns krijg (delta configuratie) (door het lassen maakt alles contact op de commutator) Dus vroeg mij af. Wat is beter. Dit volgens boven genoemde, of gelijktijdig met meerdere draden wikkelen voor double /triple? Wil er 20T double of misschien 20T triple van maken. Oud corally motortje. Voornamelijk beste/beter rendement. Top performance niet zo belangrijk. Alle tips zijn welkom. Mvg Dennis
Wel eens gedaan maar kreeg toch problemen omdat ik de draden aan de collector gesoldeerd had en het daar blijkbaar erg heet kan worden.... Ik zou gewoon een enkele draad nemen, anders maak je het jezelf erg moeilijk.
Inmiddels gewikkeld als 20Turns Double. Dit door 10 wikkelingen per anker te doen. Rond en nogmaals 10 over alle ankers. Zoals corally het ook had gedaan. Collectorlipjes nog in takt dus na vertinnen van de draden dicht gedrukt en nog gesoldeerd. Ongeveer 1.5A no load @7. 2 Met timing wat opschroeven richting 2A. Maar helaas de regelaar heeft ook nukken. Had autotje gekregen van een vriend voor parts (lagertjes). Dacht lap hem op voor mn neefje als dat nog lukt. Zodoende. Kon wel rijden. Free wheel met rustig opbouwen loopt hij redelijk netjes aan maar met snel gas geven of bij load hoop gehaper. Bij volgas doet hij het nagenoeg wel. T2M regelaartje (Jamara) Hoop corrosie op de print. Schoon gemaakt, wat nieuwe solderingen maar helaas. FOTO'S https://www.instagram.com/p/CeEjlmRrlHl/?igshid=YmMyMTA2M2Y=