Motortje van de staart kapot???

• Topicstarter Topicstarter Sydzzle
  • Startdatum Startdatum
S

Sydzzle

Guest
Ik heb een Walkera DragonFly 4#1

Deze dus:

24003595-walkera-hm004-en-4-1-en-vele-andere-modellen-en-onderdelen.jpg

Ik heb er nog niet mee gevlogen tis zeer moeilijk, eerstgisteren wou ik het proberen maar ding ging ineens tollen en toen waren dr paar onderdelen kapot, hoort erbij dus nieuwe onderdelen gekocht.

Maar nu wou ik heb even testen met nieuwe onderdelen, zie ik ineens als ik de staart naar links wil draaien dat achter motor stil staat, en als ik hem naar recht druk knalt die ineens supersnel rechtsom.

Is dit nu normaal ? lijk me niet toch? je hebt die toch draaiend nodig in de lucht?

Ik heb gas iets open staan, om zo dus de achterrotor te laten draaien.

Maar het viel me vandaag ineens op.

Probeer eens bij de micro helikopters
Daar zijn daar al enorm veel topic's over

anders doe je maar eens een search

maar als ik goe volg in die topics is dit het hekel punt aan deze heli.
ne keer ne avond leesgenot

ornithos zei:
accu's geladen zender aan? heeft de motor toen mis. schade opgelopen?

Nee geen schade aan tail rotor, hij crashte schuinvoorwaarst.

maar ik zal even bij micro kijken, wist niet dat dit onder een micro viel :oops:

Maar blijkbaar is motor wel kapot?

/edit
Ah blijkbaar moet ik bij micro gedeelte zijn, deze kan op slot, of mag verplaatsen naar micro

mijn excuses

de staart van de heli compenseerd de kracht van de hoofd rotor.

hoofd rotor draaid rechtsom de heli zelf wil dan linksom gaan draaien (ik ga uit van de neus van de heli), wil je de heli linksom laten draaien dan zul je minder toeren moeten maken met je staart rechtsom zul je meer toeren moeten maken.

doe jij je stick van je staart helemaal naar links dan stopt inderdaad de staart motor ermee dit is normaal, stick naar rechts en de motor gaat meer toeren maken klopt allemaal dus wel niks mis met de staart motor.

heey

is normaal bij hm-04 iets bij trimmen de heck.
als je gas geeft blijft de staart stil staan werkt maar 1 kant op dat hij gaat draaien!
zo gauw je vliegt verneem je wel of hij goed staat met op toeren is zo ding erg onstabiel je moet hem daarom ook in 1 los trekken
ze hebben erg veel last van grondefect!!!

maar hij viel gelijk weg over zijn neus?
ook even bij trimmen dus!!

hoop dat het lukt

m.v.g

Ahh bedankt :) ik schrok al ff, ben namelijk zeer slecht in solderen,

Ohjha trouwens de zenderkabel die eerst zo;n 1 meter ofzo was is perongeluk bij me afgeknapt, nu heb ik ongeveer nog maar 20 a 30 cm over, kan dit? ik ben nu toch nog in het begin stadium "afstellen en leren hoveren enzo" .

Nee, dat word een nieuwe kopen, je hebt nu heel weinig zendbereik.

PS bijna elke beginnend modelbouwer is slecht in solderen, dit word langzaamaan beter ;-)

ja dat is een beetje jammer!

je kunt er wel spec draad voor krijgen!

maar dan moet je wel solderen.

ga eerst even oefenen op een oud electronisch apperaat! met kleine soldeer puntjes(altijd leuk).

je heb nog een versie 1 met de rubbertjes aan de kop?of al met (piercing)staafjes??

anders zou ik hem wel ombouwen naar een versie 2 kost een paar euro bij heli4u! vliegt en reageerd veel beter!

suc6

concept30 zei:
ja dat is een beetje jammer!

je kunt er wel spec draad voor krijgen!

maar dan moet je wel solderen.

ga eerst even oefenen op een oud electronisch apperaat! met kleine soldeer puntjes(altijd leuk).

je heb nog een versie 1 met de rubbertjes aan de kop?of al met (piercing)staafjes??

anders zou ik hem wel ombouwen naar een versie 2 kost een paar euro bij heli4u! vliegt en reageerd veel beter!

suc6

Ahh okay :)

Ja heb de versie 1 dan met zo;n rubbertje om vast te zetten, en heli4u zit toevallig hier in me woonplaats hiervan heb ik de dragonfly ook gekocht :) maar op de site kan ik niks vinden over de versie 2 ?

ja dat klopt

maar als jij je kop bekijkt niet die in de spiegel 8O
zitter er dan rubbertjes aan je Swashplate of stalen staafjes?

greets

concept30 zei:
ja dat klopt

maar als jij je kop bekijkt niet die in de spiegel 8O
zitter er dan rubbertjes aan je Swashplate of stalen staafjes?

greets

Euh neej die zijn van hard plastic, je bedoeld bij stalen staafje het kopje wat je kunt draaien toch om goede lengte te hebben? ik heb verder niet veel met rubbertje.

En nog even vraagje over de kabel van de zender aan de heli, kan ik die niet afstrippen en een landere kabel "radiokabel" aan draaien/solderen? of zijn dat speciale "zendkabeltjes"

heey

dat weet ik niet al ik zoiets heb doe ik het gewoon zo als het moet ik wil er geen risico mee lopen!

en over je type is wel een type 2.

m.v.g niels

en nu vliegen met dat ding!! :lol: :D

concept30 zei:
heey

dat weet ik niet al ik zoiets heb doe ik het gewoon zo als het moet ik wil er geen risico mee lopen!

en over je type is wel een type 2.

m.v.g niels

en nu vliegen met dat ding!! :lol: :D

Haha jah ga vanavond even proberen :P

Maar voor hoveren heb ik dus ook een lange "zendkabel" nodig?

Maar dit topic kan op slot, ik zag dus dat ik bij micro moet zijn :oops:

nee alleen hoveren kan ook wel met een wat kortere ontvanger kabel!
doe anders even een afstand test!

alles staat goed ingesteld? te trim en dat soort dingen?

suc6

hoor het wel

concept30 zei:
nee alleen hoveren kan ook wel met een wat kortere ontvanger kabel!
doe anders even een afstand test!

alles staat goed ingesteld? te trim en dat soort dingen?

suc6

hoor het wel

Het weer zat hier vanavond niet mee :( hopelijk morgen op de saaiste dag van de week wat beter weer.

maar als ik langer afstand neem kan die dan niet ineens gaan flippen?

ja wel maar dan moet je dus even kijken hoeveel mtr dat is met ingeschoven antenne!!
en trek het stekkertje even los van je motor gaat er niks fout!!

suc6

p.s vlieg jij niet binnen??

anders moet je ook echt wel bijna wind stil weer hebben!

concept30 zei:
ja wel maar dan moet je dus even kijken hoeveel mtr dat is met ingeschoven antenne!!
en trek het stekkertje even los van je motor gaat er niks fout!!

suc6

p.s vlieg jij niet binnen??

anders moet je ook echt wel bijna wind stil weer hebben!

Binnenshuis heb ik echt te weinig ruimte, want wil ik opstijgen dan gaat die niet rechtstreeks omhoog, maar beetje wibbelend (als morgen lukt zal ik dan wel ff filmpje maken van hoe het is om hier binnen te vliegen misschien kunnen jullie wel zien wat er precies eventueel misgaat?

maar ons achtertuin is aardig groot omringt door grote bomen, als er een beetje wind staat word dat tegen gehouden door de bomen.

Back