Mouton E-Glider

Hallo,

Sinds kort heb ik een mouton in mijn bezit. :)
Ik ga deze motor gebruiken:
http://www.perba.com/product_info.php?cPath=24&products_id=143
(lijkt verdacht veel op een typhoon 15/13)

Maar nu zit ik nog met 1 probleempje.
Ik ben dus op zoek naar een spinner+prop voor deze kist.

De volgende eisen:
30mm spinner
geschikt voor een 4mm motor as.
en dan een 10x5 klap prop, of iets dat in die buurt komt.

Wie weet waar ik dit kan halen?
Bij voorkeur in NL.
Ik heb al verschillende winkels gebeld en die zeiden dat ze het niet hadden.

Groeten Marten
Alvast bedankt.

De Typhoon 15/10 (of 6/3d) past zonder problemen in de neus. Ik heb alleen een nieuw motorschot gemaakt, met de juiste gaten voor de typhoon motor. Bij de 6/3d is lood nodig in de neus, bij de 15/10 kan ik het af zonder lood.

Ik heb de standaard meegeleverde spinner en adapter gebruikt. De meegeleverde prop-bladen zijn voor de motor niet geschikt. Ik heb losse graupner bladen (CAM 9x4.5) gekocht. Om deze te laten passen heb ik ze wat dunner gemaakt bij de ophanging zodat het in de adapter past.

Groeten,
Bart

frodo:
Ik advieser zondermeer de 15/10 boven de 6/3d (meer vermogen door een veel beter redement en geen lood nodig). Het prijs verschil is ook erg klein tussen de motoren.

Ten aanzien van het zwaartepunt ben ik begonnen met aan de neuslastige kant van het aanbevolen zwaarte punt. De Soarus is heel gevoelig voor het zwaartepunt. Koplastig blijft hij 'pompen' als je niet corrigeert. Bij veel wind (windkracht 4 en hoger) leg ik wel bewust het zwaartepunt meer naar voren. Indien je het zwaartepunt aan de staartlastige kant legt vliegt hij veel beter, echter zit je snel tegen de stall snelheid aan te vliegen. Te staartlastig is echter een grote uitdaging............ (Is me wel eens overkomen door verkeerde, veel lichtere accu, erin te stoppen)

Groeten,
Bart

Hallo,

Bij mij was er geen spinner+adapter mee geleverd, laat staan een prop ;)
(staat ook in de handleiding: must be purchased separately)
aldus de chinees.
Nog een vraagje, het liefst zou ik de vleugel 2 delig laten.
Iemand nog goede idee'n omdat goed stevig te regelen?

Groeten Marten
(verder bedankt voor alle info)

Zijn er nog ervaringen opgedaan met deze zwever? Ik lees heelveel (in)bouw tips, maar weinig vlieg ervaringen. :?:

Hallo Allemaal,

Het heeft een hele poos geduurt maar deze week heb ik voor het eerst gevlogen met mijn Mouton.
1e vlucht was hij vrij zwaar (zware accu e.d.).
Vloog dus ook zeer snel.
Moest ook vlot binnen komen, verplicht gebruik van flapearons, anders remt ie sowieso weinig af.
2e vlucht het cg iets naar achter gelegt, zit nu op 70mm ipv de 68 die in de handleiding staat.
Verder nog iets lichter kunnen maken, ook omdat het cg naar achter mocht.
Vliegt al stukken beter.
Maar het zal een vlot zwevertje blijven.

Groeten Marten

Back