Movements

Hoi,

Ik ben nieuw, onervaren en beginneling in dit wereldje.
Over een paar dagen komt mijn eerste RC Heli binnen. Ik zit momenteel uren achter Youtube allerlei filmpjes te bekijken. Van afstellen tot indrukwekkende 3D avonturen.
Ik heb een 6 kanaals helikopter genomen, maar de laatste 2 kanalen gebruiken we nog even niet. Nu wil ik graag het volgende weten:
Wat bepaalt de bewegingen van een helikopter?
Een 4 kanaals kan:
- Omhoog en omlaag
- Neus naar links en naar rechts draaien
- Zijwaarts links en naar rechts
- Neus voorruit, achteruit.

Omhoog en omlaag kan ik volgens mij zelf invullen: Hoofdrotor maakt meer toeren.
Waarom ik dit vraag?
Om mijn helikopter beter te begrijpen. Als ik hem straks start en hij vliegt spontaan voorruit, wil ik weten waar dit aan ligt. Naas het trimmen, wil ik bij de basis beginnen en dingen afstellen.

Ik heb de E-sky Honey Bee CP3 besteld. In eerste instantie wilde ik de Honey Bee FP V2 (op dit forum laten adviseren). Echter, deze is overal uitverkocht. En de vraag is of deze uberhaupt nog geleverd wordt. Bij 1 shop kon ik de CP3 voor dezelfde prijs krijgen als de FP2 omdat deze uitverkocht is. Ik heb hiernaast ook een skysimulator gekocht (FMS), maar heb thuis Aerofly. Ik heb er zin in! Voor het weekend moet hij er zijn.
Ik snap die 5 kanalen niet helemaal. Ik dacht dat je er 4 had.

Bij een simpele coaxiale helicopter wel, dan maakt hij meer toeren.
Maar een CP is zoals een echte helicopter, hij behoud een bepaald aantal toeren en je veranderd de pitch van de bladen met up en down

Back