MP XL E maiden!

Ah, trotle hold werkte dus wel, dus geen lock-out. het plotse tollen van de heli paste eigenlijk in geen van de mogelijke storingsbronnen dus moet je het wel in de staart zoeken !

maar verklaart niet waarom ik ook geen cyclic meer had. MrMel op HF zegt dat dit alleen kan gebeuren als je een reset hebt. ( en die krijg je alleen als de stroom eraf gaat )

Staartaansturing allemaal heel. Uiteraad was er een kogellink van de swash kapot. Maar dit is waarschijnlijk een gevolg van de crash ipv oorzaak.

bart , welke zender vlieg je mee dan ?
enne , die staartoverbrenging , die kan slippen , om vervolgens weer te 'grijpen' . het zit hem dan in de delrin staart tandwiel die slipt tov de busjes waartussen die geklemt zit op de tailas . ik zou als ik jou was die onderdelen uit elkaar halen om naar het oppervlakte te kijken .
mvg ferry
btw , kut van je crash , ik heb deze maand een heli afgeschreven , doet even zeer :[

bart , welke zender vlieg je mee dan ?
enne , die staartoverbrenging , die kan slippen , om vervolgens weer te 'grijpen' . het zit hem dan in de delrin staart tandwiel die slipt tov de busjes waartussen die geklemt zit op de tailas . ik zou als ik jou was die onderdelen uit elkaar halen om naar het oppervlakte te kijken .
mvg ferry
btw , kut van je crash , ik heb deze maand een heli afgeschreven , doet even zeer :[

hmm das een goede! ga ik zo eens kijken. Ja crashen doet zeer. Bij elkaar een leuke vakantie in 1 maand tijd :S

zender: T7C ( zoiets was het ) 2,4 ghz

LANG LEVE HET FORUM! haha Ferro bedankt! Mario zat ook al in de goede richting maar heb eens wat meer kracht gezet en wat blijkt...het staarttandwiel slipt over de starre as... AUW!

In iedergeval de oorzaak dus gevonden!! stabi werkt dus prima

Laatst bewerkt:
Was mijn eerste vermoeden ook, als de tail een keer een klap krijgt is dat het eerste wat je moet checken!!

Gevonden!

Heb even beter gekeken en het slipt niet over de TT maar over de staartas zelf (het tandwiel... )

full

fotootje erbij. 906 is dus blijkbaar los gekomen van 905 en daardoor draait 910 niet meer mee.

Goed om te weten wat het nu is ;)
Heb 905,903 en 906 nu hier naast me liggen. Dat is niet losser of vaster te krijgen :S
Na wat gedoe is het los en nu weer vast. Laat met de bestelling een nieuw setje mee komen. Denk dat ik ook maar eens een nieuw tangetje moet gaan halen wat meer grip heeft op 905.

Laatst bewerkt door een moderator:
mooi dat het is gevonden iig , maar wat wel zorgen baart is dat zoiets dus los is gelopen , aangezien die engelsman hem in mekaar heeft gezet . . . . . weet je hoeveel van dit soort essensiele punten in je hele heli zitten !

mooi dat het is gevonden iig , maar wat wel zorgen baart is dat zoiets dus los is gelopen , aangezien die engelsman hem in mekaar heeft gezet . . . . . weet je hoeveel van dit soort essensiele punten in je hele heli zitten !

Denk dat het los is gaan zitten toen de heli recht naar beneden kwam met de losgelaten soldeerverbindingen. Op elke schroef die ik los heb gehaald zat locktight etc. Die engelsman vertrouw ik wel ;) ( ook al is het eigenlijk een fransman :P )

En heb de heli al eens ver uit elkaar gehad muv dat tandwiel...

Voor de mensen die de henseleits kennen, wat is de beste manier om het lager van het bovenste lagerblok(van de hoofdas) eruit te krijgen?

Morgen komen alle onderdelen dus van het weekend weer vliegen als het goed is!

Voor de mensen die de henseleits kennen, wat is de beste manier om het lager van het bovenste lagerblok(van de hoofdas) eruit te krijgen?

Morgen komen alle onderdelen dus van het weekend weer vliegen als het goed is!

Bart ik leg dat lagerblok op de ceramische kookplaat, na een minuutje of zo kan je het blok op tillen (oven wanten of voorzichtig met een tang!!) en het lager blijft dan gewoon liggen vervolgens plaats je het blok op het nieuwe lager op een koud gedeelte van de kookplaat, af laten koelen en klaar is kees.

Laatst bewerkt:
Hmmm, komt een nieuw blok mee (met het lager er al in als het mee zit). Dan plaats ik die wel ;) Zet ik wel weer een keer op mn gemak een nieuw lager in het andere blok.

Wel jammer dat er 2 servo's los moeten. Och ja, heli hangt toch helemaal uitelkaar dan boeien die 8 schroefjes ook niet... :rolleyes:

Hmmm, komt een nieuw blok mee (met het lager er al in als het mee zit). Dan plaats ik die wel ;) Zet ik wel weer een keer op mn gemak een nieuw lager in het andere blok.

Wel jammer dat er 2 servo's los moeten. Och ja, heli hangt toch helemaal uitelkaar dan boeien die 8 schroefjes ook niet... :rolleyes:

Beetje zonde van je geld, die lagerblokken gaan nou echt nooit kapot;)

bart , ik zou het lager er pas uithalen als je de nieuwe hebt liggen , dan kan het in 1 actie [1 keer warmmaken , nieuwe lager in de vriezer leggen]. hij gaat nl nogal strak .
let wel dat het bovenste lagerblok open is , dus het lager zit erin geklemt en zit niet tegen een kraag oid aan .
ook zou ik alle bouten van het mechaniek en ook van de e module aan het mechaniek lossen , en zo alles uitrichtend aan te draaien .
ik had nl laatst preventief lagers vervangen , en kwam erachter dat dat best uit kan maken .
had nl alleen losgedraaid wat ik los moest hebben , maar toen bleek mn motor-maingear speling veranderd was , alsook dat dat motor ietwat scheef stond . heb toen alles gelost en overnieuw [zoals de manual zegd] de boel uitgericht .
mvg ferry

Beetje zonde van je geld, die lagerblokken gaan nou echt nooit kapot;)

Is de wissel wel sneller ;) blok erin, blok eruit!

Ferro, klopt, zal alles uitlijnen. Heb de hele aandrijflijn al los, ga het rustig in elkaar zetten.

En die servo's, tja ik ben nie echt zo'n bouwer. Alleen als het moet ;) Waren wat lagertjes versleten of viel het mee?

edit: net mailtje terug van Helifreak, Dutch sectie komt er ook:P

Bart ik leg dat lagerblok op de ceramische kookplaat, na een minuutje of zo kan je het blok op tillen (oven wanten of voorzichtig met een tang!!) en het lager blijft dan gewoon liggen vervolgens plaats je het blok op het nieuwe lager op een koud gedeelte van de kookplaat, af laten koelen en klaar is kees.

Da's ook een goeie !!!
Ik leg ze altijd in de oven. Net zoals bij een motor lager vernieuwen.
Maar dit is cleaner.

bij gebrek aan ceramische kookplaat, 200 graden de oven in. En klaar is kees ;)

Heb vanmiddag al wat zitten sleutelen, ben net weer terug dadelijk even verder. Schiet al op!

Back