MPX ASW27B klaar voor eerste vlucht

• Topicstarter Topicstarter Chiel001
  • Startdatum Startdatum
Helemaal eens met Bertus, Die ene minuut dat je stijgt moet je dat prima zelf kunnen compenseren. Als de domping echt helemaa fout is, kun je het wel aanpassen,. Maar een beetje down tijdens de stijgvlucht kan geen probleem zijn.

Bertus zei:
En de domping moet je niet aanpassen.
Even de redenen.
Met een electromotor ga je veel sneller vliegen dan normaal dus wil de zwever omhoog.
Al zet je de motor er met 10 graden op zal hij met veel power nog omhoog willen(dit hangt wel van veel dingen af natuurlijk profiel power enz)

Ben ik het ook mee eens!

Allen bedankt voor jullie ervaringen en ideen. :thumbsup: Ik heb het nu opgelost door de GAS-HOOGTEROER mixer onder een schakelaar te plaatsen. Zodoende kan ik tijdens de start de mixer inschakelen en tijdens de vlucht / landing uitschakelen om hopelijk uit het hek te blijven :wink:

Beste Giel
Sinds vorig jaar heb ik ook een asw28b van multyplex 2,6 meter
Hij is zover klaar dat ik alleen de instellingen moet regelen
en daar heb ik een probleem mee
misschien kunt u mij helpen
bij de instellingen van het boek kom ik het woord SPOILER tegen
Wat is dit ?
Waar zit die?
wat moet ik ermee ?
er is niemand die mij hier een andwoord kan geven misschien u wel
omdat u ook een asw27b hebt

ps hoe vliegt hij laat het maar eens horen ben wel benieuwd
u kunt me ook een mailtje sturen.

w.vangestel@planet.nl

alvast bedankt Wil

Een spoiler is een luchtstroom verstoorder, welke in en uit klapbaar is op ongeveer een derde van elke vleugel.
Waardoor de lift verstoord wordt en je dus een gedeelte draagkracht verliest, waardoor het mogelijk is snel af te remmen.

http://www.soarwest.com/images/fs2/wkdd998mgut-05.jpg

Op deze foto zie je de spoiler(rood) ongeveer 70% uitgeklapt

Groet
Eric

Bedank voor de tips mensen maar aangezien mijn asw GEEN remkleppen heeft op de vleugel kan ik die tips heellaas in de prullenbak gooien
ik heb 4 servo's in de vleugels zitten elke vleugel 2
1 voor de rolroeren en 1 voor de wolfkleppen (per vleugel)
in de gebruiksaanwijzing geven ze de maten op voor de maxi. uitslag van de roeren
ze beschrijven de rolroeren de wolfklappen de hoogteroer richtingsroer
en de spoiler
ik kan alles terug vinden behalve de spoiler
wie kan mij helpen zolang ik niet weet wat ik er mee moet ga ik niet met de asw de lucht in

ik hoop tot snel een andwoord te krijgen groetjes Wil

ja een spoiler = remklep en die heb je dus niet. die instelling kan je dan gewoon overslaan.

Ik denk dat ze met de spoiler niet de remkleppen bedoelen in dit gaval
als ik naar de instellingen kijk staat er dat de spoiler max 15 mm naar boven moet en 24 mm naar beneden (dus een rem klep komt er aan de onderkant eruit dit lijk me stug)

maar alle tips zijn welkom bedankt

groet Wil

Wil, zoals ik je al op het veld gezegd heb is dit de instelling van MPX. In de beschrijving van mijn MPX zender geven hun in dit geval als spoiler op dat de rolroeren omhoog moeten gaan. Ik denk dat je het jezelf te lastig aan het maken bent den je misleid wordt door teveel info. Zet de instellingen maar zoals ik je vorige week al aangaf en dan komt alles wel goed.

De info in jou boekje is voor 3 verschillende vluchtfases en volgens mij heb jij met jou zender niet de mogelijkheid om 3 verschillende vluchtfases te programeren en die via een 3 standen schakelaar te kunnen kiezen tijdens het vliegen.

Theo heeft gelijk.
In de handleiding van mijn 3010 zender staat het volgende over spoiler:
Erweiterung der Mischfunktionen um die funktion "Spoiler". Die flugelinnere klappe kann auf positive bremsstellung (nach unten), die flugelaubere klappe auf negative (nach oben) bremsstellung gefahren werden.

Multiplex bedoeld dus: rolroeren (15mm) naar boven en de flaps (24 mm) naar beneden.

Download anders maar eens een deze handleiding op de multiplex website, ik denk dat het dan duidelijk is.

Mensen bedankt voor de tips
ik heb de spoilers in de prullenbak gegooit en gewoon overgeslagen
we hebben alvast een paar profvluchtjes gemaakt maar de wind was een beetje te sterk voor een goede inschatting te maken hoe het toestel zich
zal gedragen
als het weer een beetje meezit gaat hij de lucht in
ik ben echt wel benieuwd hoe alles gaat

ik laat het wel terzijner tijd wel horen
groetjes Wil...................................... :lol:

nou ik ga hem slepen dat is de hoofdzaak maar ik kan hem ook met een lier omhoog brengen
en de derde mogelijkheid is natuurlijk helling zweven
ik was vandaag eens naar HENRI CHAPEL gereden dat is een plaats even over de grens bij maastricht in belgie
ik heb er wat foto's gemaakt ik zal eens kijken hoe ik die op het forum
krijg

groetjes Wil........................

Slepen met mijn Hobby-land Telemaster met electromotor!!!!!!!!!!!!

Ha die Theo
heb je de telemaster nog dan wordt het hoog tijd om de asw eens naar boven te brengen
Theo ben jij ook wel eens naar Henri Chapel geweest ik weet niet of ik op de goede plek was

Ik ben daar alleen op de helling bij het oorlogskerkhof geweest.

De Telemaster is nog in mijn bezit en blijft dat voorlopig ook nog.
Ik ga nu de staart iets wijzigen zodat het kielvlak iets beter beschermd wordt tegen de sleeplijn.

Ik heb een sleeplijn gemaakt van 20 meter is dat lang genoeg of moet hij langer of korter Theo

wil.............

Back