MPX Roxxy regelaar met Graupner ontvanger probleem

Discussie in 'Model elektronica' gestart door ArthurP, 2 mei 2021.

  1. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb een Multiplex Roxxy 715 regelaar aangesloten op kanaal 1 van een Graupner GR12L ontvanger. De motor doet echter helemaal niks, geen enkele piep, terwijl de servo's op de ontvanger via de bec gewoon werken. Het kanaal staat in de zender op +100%/-100% en de knuppel helemaal beneden bij het aanzetten. Ook heb ik het kanaal omgedraaid met hetzelfde resultaat, als ik een servo op kanaal 1 aansluit reageert die zoals verwacht op de gasknuppel, dus er zit wel signaal op.

    Sluit ik dezelfde regelaar aan op een Spektrum DXE ontvanger, dan loopt de motor wel gewoon zoals het hoort inclusief het gebruikelijke piepconcert vooraf, dus de regelaar en motor aansluiting zijn ook O.K.

    Heeft iemand dit ook meegemaakt en of een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
     
  2. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    +100%/-100% is niet de volle servo uitslag en ja een regelaar kan dan wel eens niet werken.
    De 100% is te veranderen naar b.v. -130% en dan zal de regelaar wel werken.
     
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Probeer eens te uitslag van het gaskanaal is de zender van +100% / -100% naar maximaal te zetten. Hoeveel maximaal bij Graupner is, weet ik niet. Het kan +125% / -125% zijn, maar ook een andere waarde.
     
  4. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb de uitslag veranderd naar het (Graupner) maximum van van +150% / -150% en nu werkt de regelaar als verwacht. Bedankt heren voor de aanwijzing! :thumbsup:
     
    robbert de rouw vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina