MPX zender wil niet trimmen.

Beste computer zender kenners.

Ik heb een probleem met mijn MPX Commander mc 40mhz zender.
Bij het trimmen van een kanaal reageert de servo daar niet op.
Bij het wisselen van (ontvanger)kanaal of servo blijft het zelfde kanaal van de zender deze fout vertonen.
Ook het veranderen van de servo uitslag of middelpunt afstelling werkt niet op dat zenderkanaal.
De servo reageert wel op de knuppel uitslag dus ik kan wel sturen maar niet trimmen.
Wie weet hier iets meer van of herkent dit en wat is de beste manier om dit te verhelpen.
Bij voorbaat dank voor tips.

De zender zal wel in de verkeerde mode staan en dan lijkt het of de trim van de hoog-laag functie het niet doet. De gasfunctie heeft namelijk standaard stationair trim. Hierbij werkt de trim uitsluitend als de gasknuppel in de uiterste stand staat. Dit kan zowel onder als boven zijn, afhankelijk van hoe men vliegt.
Mode stel je in onder 'mode'.
Mode 1 = gas rechts, richting links
Mode 2 = gas links, richting links
Mode 3 = gas rechts, richting rechts
Mode 4 = gas links, richting rechts
Na het instellen niet vergeten eerst E (vastleggen) en daarna F (opslaan) in te drukken.

Ik heb de zender zojuist aangepast en het klopt precies.
De zender stond in mode 3 en moest naar mode 4 waardoor het niet te trimmen kanaal op gas komt en twee kanalen ompolen en klaar is cdrf.
Hij heeft waarschijnkijk altijd goed gestaan maar vervolgens lang in de kast gelegen.
Toen ik laatst opnieuw ging vliegen waren de accus overleden en ik heb ze vernieuwd maar is toen zonder spanning zijn geheugen mogelijk kwijtgeraakt en met opstarten met de nieuwe accu in een andere mode gestart.
Ik wist niet dat verschillende modes de trimmogelijkheid op een kanaal beperkte en moest even op het goede been gezet worden.
Hiervoor mijn hartelijke dank. :D

Back